درمان بیماری های پوستی با باکتری آکنه

درمان بیماری های پوستی با باکتری آکنه

محققان سوئدی موفق به شناسایی یک باکتریوم مربوط به آکنه شده اند که انسان را در برابر بسیاری از بیماری های پوستی محافظت می کند.
مطالعات محققان دانشگاه لوند سوئد نشان می دهد پروتئین ترشح شده توسط یک باکتریوم به نام Propionibacterium که عامل بروز آکنه شدید است، خاصیت درمانی دارد. این پروتئین RoxP نام دارد و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. استرس اکسیداتیو (عامل اکسید شدن) همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن ماست.‌ استرس اکسیداتیو یکی از مهمترین عوامل برروز سرطان، آرتریت روماتویید، التهاب مزمن و بیماری های قلبی عروقی است و علاه بر این، احتمال ابتلا به بیماری های پوستی را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد اضافه کردن پروتئین RoxP به کرم های ضد آفتاب یکی از مهمترین روش های جلوگیری از جذب اشعه مضر خورشید توسط پوست است و از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، پروتئین RoxP در درمان بیماری هایی چون پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (یک بیماری التهابی پوستی) بسیار موثر است.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *