باکتری پرسیستر بیماری لایم

روغن های ضروری به دست آمده از سیر و گیاهان دیگر ، باعث کشته شدن باکتری‌های پرسیستر بیماری لایم می‌شود

روغن های به دست آمده از گیاهان، قاتل باکتری‌های پرسیستر بیماری لایم است که تمام باکتری های لایم را طی هفت روز نابود کرد وهیچ باکتری تا ۲۱ روز دیگر رشد نکرد

بر طبق یک تحقیق به دست آمده، توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی، جان هاپکینز بلومبرگ، روغن به دست آمده از سیر و چندین گیاه دارویی، سبب فعالیتی قوی در برابر باکتری هایی که باعث ایجاد بیماری لایم است ، می شود.

همچنین این مطالعه نشان می دهد این روغن ها ممکن است در کاهش نشانه های لایم که با وجود درمان با آنتی بیوتیک های استاندارد ادامه می یابد مفید باشد.

این مطالعه که در 16 اکتبر در مجله آنتی بیوتیک منتشر شده است، شامل آزمایشات آزمایشگاهی 35 اسانس اساسی روغن هایی است که از گیاهان یا میوه های آنها به دست آمده و شامل بوی اصلی گیاه یا “اسانس” است.

محققان دانشکده بلومبرگ دریافتند که 10 مورد از آن ها، از جمله:

روغن های پیاز سیر، درختان مرمرکی، برگهای دارچین، پوست دارچین، انواع توت ها و دانه های زیره سبز، نشانگر فعایت شدید در برابر باکتری های “Persister” می باشند.

یانگ ژانگ، نویسنده ارشد دپارتمان بیولوژی مولکولی و ایمونولوژی در مدرسه بلومبرگ، می‌گوید: [quote]ما دریافتیم که این روغن‌های اسانس دار، حتی بهتر از آنتی‌بیوتیک پرسیتسر هستند.[/quote]

در ایالات متحده حدود 300،000 هزار مورد جدید بیماری لایم وجود دارد. درمان استاندارد با داکسی سایکلین یا آنتی بیوتیک معمولا برای چند هفته عفونت را پاک می کند

و علائم را برطرف می کند.

با این حال، حدود 10 تا 20 درصد از بیماران علائم پایدار، از جمله خستگی و درد مفاصل را گزارش می دهند که اغلب آنها مبتلا به “عفونت لایم مداوم” یا “سندرم بیماری لایم” پس از درمان هستند (PTLDS) که در بعضی موارد ممکن است ماهها یا سالها ادامه یابد.

علت این سندرم دائمی شناخته شده نیست. اما مشخص است که کشتن باکتری بیماری لایم، بورلیا بورگدورفری ، می تواند وارد یک فاز ثابت به نام بدون تغییر یا ساکن شوند که در آن بسیاری از سلول ها به آرامی یا به طور کلی تقسیم می شوند.

سلول های آهسته یا راکد، سلول های “persister – پرسیتسر” هستند که می ‌توانند به طور طبیعی تحت شرایط گرسنگی یا شرایط استرس زا شکل بگیرند.

این سلول ها نسبت به آنتی ‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند.

برخی از محققان به دنبال سایر داروها یا ترکیبات دارویی می باشند که می توانند برای درمان افراد مبتلا به لایم مزمن مورد استفاده قرار دهند.

سال 2014

ژانگ و آزمایشگاه او در زمینه این تلاش ها قرار دارند.

در سال 2014، آزمایشگاه وی داروهای مورد تأیید FDA را برای فعالیت در برابر باکتریهای پرسیتسر لایم مورد بررسی قرار داد.

بسیاری از گزینه ها از جمله داپتومایسین (که برای درمان MRSA استفاده می شد) بود که اثر بهتری نسبت به آنتی بیوتیک های فعلی لایم داشت.

سال 2015

در سال 2015، آنها گزارش دادند که ترکیبی از سه آنتی بیوتیک :

داکسی سایکلین، سفتوپرازون و داپتومایسین به طور قابل اعتماد باکتری های لیفت در آزمون ظرف آزمایشگاه کشته شدند.

سال 2017

در یک مطالعه در سال 2017، آنها دریافتند که اسانس های موجود در:

روغن زیتون، دارچین، جوانه گل میخ، سیب زمینی و فلفل سبز، باکتری های لایم،

باکتری فاز ثابت لایم را میکشد، حتی با قدرت بیشتر از داپتوماسین ( قهرمان در میان داروهای آزمایش ‌شده ) در این مطالعه جدید، ژانگ و تیم او آزمایش تست خود را برای 35 عصاره اسانس دیگر گسترش دادند.

ده تا از آن ها نشان داد که ازبین بردن باکتری لایم در کشت غلظت تنها یک قسمت در هزار را نشان می دهد.

در این غلظت پنج عدد از این روغن ها به ترتیب:

از پیازهای سیر، انواع توت سیاه، درختان مرمرکی، شکوفه های زنجبیل و گل سوسن سفید پر شده و تمام باکتری‌های پرسیستر بیماری لایم را در ظرف پرورش طی هفت روز نابود کرد و بنابراین هیچ باکتری تا ۲۱ روز دیگر رشد نکرد.

علاوه بر روغن زیتون، روغن زیره سبز و چوب امیریز (amyris) نیز به خوبی عمل کردند، همانند ترکیبات گیاهی معطر و روغن پوست دارچین.

ژانگ و همکارانش امیدوارند که در آینده به تحقیقات خود با آزمایش‌ در حیوانات زنده ادامه دهند.

اگر این آزمایش‌ها خوب پیش بروند، ژانگ انتظار دارد که تست‌های اولیه انسان‌ها را سازماندهی کند.

او می گوید:[quote] در این مرحله این اسانس ها به عنوان درمان های داوطلب برای عفونت لایم پایدار امیدوار کننده هستند، اما در نهایت ما نیاز به آزمایش های بالینی درست طراحی شده داریم[/quote]

پشتیبانی این تحقیقات اتحادیه جهانی لایم، بنیاد LivLyme، NatCapLyme و صندوق خیریه خانواده ی انیشتین سیم هستند.

منبع: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/12/181203115443.htm

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *