prevent-the-blood-concentration

با این مواد غذایی از غلظت خون جلوگیری کن!

برای پیشگیری از غلظت خون روش های متعددی وجود دارد که بهترین این روش ها در وهله اول استفاده از مواد غذایی و تغییر سبک زندگی، و سپس دارو درمانی است. بنابراین ما در اینجا قصد داریم تا مواد غذایی موثری که به شما در جلوگیری از غلظت خون کمک می‌کند را معرفی کنیم:

سیر

برای اینکه بتوانید از غلظت خون جلوگیری کنید بهتر است سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید. این گیاه به رقیق شدن خون کمک می‌کند و مصرف منظم آن می‌تواند از ایجاد لخته شدن خون جلوگیری کند.

همچنین شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص بی نظیر سیر و کنترل بیماری هایی نظیر غلظت خون بالا، فشار خون بالا، چربی خون و … آن را به صورت خام میل کنید.

البته بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون پیش از مصرف سیر، با پزشکتان در این باره مشورت کنید.

ویتامین D

ویتامین D یکی از ویتامین های لازم و ضروری برای بدن است که به افراد کمک می‌کند تا با پیشگیری از تشکیل لخته خون، خطر ابتلا به سکته مغزی و یا حمله قلبی در افراد کاهش یابد.

شما می‌توانید به صورت طبیعی این ویتامین را از مواد غذایی مانند بادام، تخم آفتاب گردان، تخم مرغ و آجیل دریافت کرده یا با مصرف مکمل های ویتامین دی به رقیق شدن خون کمک کند.

زنجبیل

گیاه زنجبیل یکی از گیاهان خوش عطر و طعمی است که خواص متعددی را برای سلامت انسان به همراه دارد. این گیاه نه تنها به کاهش التهابات بدن و رفع سوء هاضمه کمک می‌کند، بلکه سالیسیالات آن اسیدی است که می‌تواند ریسک ابتلا به سکته مغزی را در افراد کاهش دهد.

شما می‌توانید این گیاه را به صورت ادویه یا دمنوش استفاده کنید و از مزایای بی نظیر زنجبیل بهره مند شوید. البته بهتر است قبل از گنجاندن این گیاه در رژیم غذایی با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا با داروهای شما تداخلی نداشته باشد.

آووکادو

آووکادو یکی دیگر از میوه هایی است که می‌تواند به کنترل غلظت خون افرداد کمک کند.

این میوه مغذی از دو روش مانع از تشکیل لخته خون در بدن می‌شود، به این صورت که به دلیل میزان بالای اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند از تشکیل پلاکت ها جلوگیری کند؛

علاوه بر آن آووکادو حاوی اسید سالیسیالات است که می‌تواند با کاهش احتمال تشکیل لخته خون از خطر ابتلا به سکته مغزی پیشگیری کند.

روغن زیتون

خواص بی نظیر روغن زیتون برای سلامت افراد بر هیچ کس پوشیده نیست! از همین رو مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته که محققان متوجه شدند فنول های موجود در روغن زیتون نقش موثری در پیشگیری از غلظت خون افراد دارند.

همچنین روغن زیتون علاوه بر اثر حفاظتی که بر روی سرخرگ ها دارد قادر است تا چسندگی پلاکت های خون را به تعویق بیاندازد و مقدار ترومبوکسان (افزایش دهنده چسبندگی پلاکت ها) را کاهش دهد.

نمونه‌ بارز این اثر مفید رژیم غذایی مدیترانه‌ای است که سرشار از زیتون، سیر، ماهی یا حبوبات و سبزیجات است که از این طریق توانسته آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی را در کشورهای حاشیه‌ دریای مدیترانه به حداقل برساند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

Diabetes-and-heart-failure

امید جدید برای بیماران دیابتی و مبتلا به نارسایی قلب

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تزریق داروی سماگلوتید به مدت یک سال، علائم نارسایی قلب را در افراد دیابتی نوع ۲ بهبود بخشیده است. افراد تحت درمان با سماگلوتید کاهش وزن کمتری داشتند اما از مزایای مشابهی بهره‌مند شدند. این یافته‌ها حاکی از اثرگذاری فراتر از کاهش وزن است. مطالعه بر روی بیماران مبتلا به نوعی از نارسایی قلب به نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *