تبلت مساوی با انزوا و افسردگی کودکان

تبلت مساوی با انزوا و افسردگی کودکان؟!

حمید ابریشمی- متخصص اطفال گفت: استفاده از تلفن همراه و تبلت‌ها موجب گوشه‌گیری و منزوی شدن کودکان می‌شود.
حمید ابریشمی متخصص اطفال درباره استفاده کودکان از تبلت و تلفن همراه اظهار داشت: کودکان تنها برای بازی‌های رایانه‌ای به سراغ تلفن‌های همراه و تبلت‌ها می‌روند، به همین دلیل توجه خانواده‌ها به این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: استفاده از این دستگاه‌ها اگر با نظارت خانواده و روزانه نهایتا یک ساعت بوده و بازی‌های رایانه‌ای متناسب با گروه سنی کودک در اختیارش قرار گیرد نه تنها آسیب‌رسان نیست بلکه به رشد خلاقیت در کودکان نیز کمک خواهد کرد.
ابریشمی بیان کرد: اما اگر میزان استفاده از تبلت‌ها بیشتر از زمان گفته شده باشد علاوه بر آسیب‌های جسمی موجب اختلالات رفتاری نیز خواهد شد.
ابریشمی در این‌باره افزود: استفاده از تبلت‌ها در طولانی مدت موجب بروز عیوب ستون فقرات، بروز سردرد، دردهای گردنی و ضعف بینایی خواهد شد.
این متخصص اطفال ادامه داد: زمانی که والدین ساعت‌ها کودک خود را با در اختیار گذاشتن گوشی تلفن همراه و تبلت خود به آنان سرگرم می‌کنند، در واقع فرزندشان را به نوعی اعتیاد سوق می‌دهند.
ابریشمی در همین رابطه بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای موجب انزوای کودکان شده و در برخی موارد حتی منجر به پرخاشگری نیز خواهد شد.
این متخصص اطفال ادامه داد: کودکانی که در معرض استفاده مداوم از تبلت و تلفن همراه هستند، دیگر اشتیاقی به بازی‌های گروهی و حضور در جمع همسالان ندارند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین ببینید

Pneumonia

سالانه جان 1 میلیون کودک در اثر ذات الریه گرفته می‌شود

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری‌های پنوموکوک، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حسن زاد، با عنوان این مطلب که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است، افزود: پنومونی یا ذات‌الریه به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *