foot-bath

تاثیرات شگفت انگیز حمام پا در بهبود کیفیت خواب

بر اساس گزارش منتشر شده از سایت یورونیوز محققان به این نتیجه رسیدند که قرار دادن پاها برای دقایقی در آب گرم می‌تواند تاثیرات فوق العاده ای را قبل از رفتن به رختخواب در بهبود کیفیت خواب افراد بگذارد.

خیس کردن پاها یا اصطلاحا “ حمام پا ” یکی از سنت های دیرینه درمانی در شرق آسیا محسوب می‌شود.

در سال‌ های اخیر مطالعات زیادی درباره تاثیر خیس کردن پاها بر کیفیت خواب انجام شده است و دانشمندان می‌گویند این کار می‌تواند نتایج مثبتی را برای خواب افراد به همراه داشته باشد.

پیش از این تحقیق، یک مطالعه نشان داده بود که ۲۰ دقیقه خیس کردن پاها تأثیر مثبتی بر مشکل دیر به خواب رفتن و همچنین افزایش کل مدت خواب دارد.

محققان در این آزمایش از شرکت‌کنندگان خواسته بودند تا به مدت ۶ هفته، قبل از خواب پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم (۴۱ تا ۴۲ درجه سانتیگراد) قرار دهند. بعد از انجام این تحقیق متوجه شدند حمام پا با بهبود کیفیت خواب رابطه مستقیم دارد.

 

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *