باید ها و نبایدهایی برای مبتلایان به زانو درد

باید ها و نباید های درد زانو

آرتروز یک بیماری التهابی است که سبب درد و سفتی در مفاصل می شود که با بالا رفتن سن بدتر می شود ، آرتروز عمدتا بر سالمندان بالای 65 سال تأثیر می گذارد با این حال، حدود 30 درصد افراد مبتلا به آرتروز زیر 65 سال هستند.

آنچه را که شما باید برای درد زانو انجام دهید:

1. تمرینات مفصل زانو را انتخاب کنید:

تمرینات سبک مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری را انتخاب کنید.
این تمرین ها برای ایجاد قدرت در اطراف مفصل زانو آسیب دیده، آنها را هماهنگ کرده و به آنها کمک می کند تا به درستی عمل کنند. اما قبل از شروع این تمرینات با دکتر خود مشورت کنید.

2. استفاده از یخ و کمپرس برای درد زانو :

این درمان برای درد زانو ناشی از آرتروز یا سایر آسیب های جزئی مفید است. این روش یک روش مراقبت از خود ساده است که به کاهش تورم، درد و سرعت روند بهبود کمک می کند.
  • اولین قدم این است که زانوی خود را بپوشانید که به جلوگیری از کبود شدن بیشتر کمک می کند.
  • گام دوم استفاده از یخ برای کاهش درد و تورم است.
  • مرحله سوم کمپرس است که به معنی بسته شدن منطقه آسیب دیده با باند پزشکی الاستیک می باشد.

3. حفظ وزن سالم:

وزن و استرس زیاد می تواند به زانو آسیب برساند ؛ اگر چاق هستید و از درد زانو رنج می برید، باید وزن خود را کاهش بدهید، زیرا به درد زانو کمک می کند و حتی میزان دژنراسیون غضروف را نیز کاهش می دهد.

4. پوشیدن کفش های راحت:

اگر از آرتروز رنج می برید، انتخاب کفش مناسب مورد نیاز است ؛ این نوع کفش ها فشار بر روی پا و زانو را کاهش میدهد.

5.از داروهای آرتروز تجویز شده استفاده کنید:

با داروهای ضد التهاب غیر استرابی ضد استروئیدی ضدعفونی شده و بدون نسخه مقابله کنید. با این حال توصیه می شود قبل از مصرف این داروها با پزشک خود صحبت کنید. کارهایی که نباید انجام دهید؟

نبایدهایی برای افراد دچار زانو درد

1. بیش از حد استراحت نکنید:

استراحت بیش از حد می تواند عضلات شما را تضعیف کند، که می تواند درد در مفاصل شما را بدتر کند. حرکات کوچک مفاصل برای ایجاد انعطاف پذیری ضروری است.شما می توانید تمرینات کم اثر مانند راه رفتن یا دوچرخه سواری را برای حرکت در مفاصل انجام دهید.

2. خود را درگیر تمرینات با تأثیر زیاد نکنید:

تمرینات با تمرکز بالا مانند پریدن، دویدن و اسکات می تواند روی زانو های آسیب دیده شما تاثیر بگذارد. از آنجایی که این نوع تمرینات به زانو آسیب می رساند، عضلات شما صدمه می بینند، شما شروع به از دست دادن قدرت و تغییرات زانو خواهید کرد که می تواند به جراحی جایگزین مفصلی منجر شود.

3. نترسید از وسایل کمکی برای کاهش درد زانو استفاده کنید:

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که درد زانو شما در حال بدتر شدن است. این در حالی است که دستگاه های کمک کننده مفید هستند.

4. علائم جدیدی از درد زانو را نادیده نگیرید:

اگر احساس می کنید که درد زانو شما وحشتناک است که باعث می شود خواب شما دشوار شود، می تواند به این معنا باشد که آرتروز شما پیشرفت می کند.علائم مانند تورم یا زانو قفل شده را متوجه خواهید شد .
منبع:نمناک

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *