رفع تیرگی اطراف چشم

چگونه می‌توان تیرگی اطراف چشم را از بین برد؟

تیرگی اطراف چشم یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله سابقه خانوداگی، افزایش سن، درماتیت، کمبود خواب و خستگی و… آن را تجربه می‌کنند. برای آنکه بتوانید از شر این تیرگی های مزاحم در اطراف چشم خلاص شوید می‌توانید از روش های درمانی متنوعی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم استفاده کنید.

برای آنکه بتوانید سیاهی دور چشم را برطرف کنید باید در قدم نخست علت اصلی پیدایش آن را شناسایی کنید و سپس درمان  متناسب را آغاز کنید. با این حال برای درمان سیاهی دور چشم 2 روش کلی یعنی درمان خانگی و درمان پزشکی وجود دارد. برای درک بهتر این موضوع به ادامه مطلب توجه کنید:

درمان های خانگی

چندین روش رایجی که برای درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از:

استفاده از کمپرس سرد

کمپرس سرد به شما در کاهش تورم و کوچک شدن رگ های خونی بزرگ شده کمک می‌کند و این موضوع سبب کاهش پف چشم و حلقه های تیره در اطراف چشم می‌شود. برای این کار می‌توانید چند تکه یخ را در پارچه تمیز بپیچید و سپس آن را بر روی چشمانتان قرار دهید. علاوه بر آن می‌توانید یک حوله تمیز را با آب سرد مرطوب کنید و به مدت 20 دقیقه آن را بر روی پوست پلک هایتان نگه دارید تا اثر مشابهی برایتان داشته باشد.

به اندازه کافی بخوابید

کم خوابی و کمبود خواب باعث می‌شود پوست اطراف چشمتان ظاهر تیره به خود بگیرد و همچنین باعث رنگ پریدگی پوست می‌شود. برای کاهش تیرگی حلقه دور چشم تنها کافی است زمان بیشتری را به خواب و استراحتتان اختصاص دهید.

هیدراته بمانید

سعی کنید در طی روز بدنتان را هیدراته نگه دارید. برای این کار تنها لازم است آب به مقدار فراوانی بنوشید. البته سایر مایعات مانند آب میوه، چای، شیر و … (به جز الکل) به هیدراته ماندن بدن شما در طی روز کمک می‌کند. علاوه بر آن مصرف میوه ها و سبزیجات به هیدراته ماندن و افزایش میزان کلی مصرف مایعات کمک می‌کند.

قرار دادن چای کیسه ای بر روی چشم ها

چای سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان هایی که می‌‎تواند گردش خون را در اطراف چشم تحریک کند و با کوچک کردن رگ های خونی و کاهش تجمع مایعات زیر پوست به کاهش و درمان سیاهی دور چشم کمک کند.

برای این کار می‌توانید چای سیاه یا چای سبز کیسه ای را به مدت 5 دقیقه در آب خیس کنید و سپس آنها را 15 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. بعد از طی شدن این مدت زمان چای کیسه ای را از یخچال بردارید و به مدت 10 الی 20 دقیقه اجازه دهید بر روی پلک شما بماند و در آخر چشم ها را آب خنک بشورید.

کرم های آبرسان دور چشم را امتحان کنید

امروزه کرم های متنوعی برای مراقبت از پوست اطراف چشم در بازار وجود دارد. این کرم ها با قابلیت آبرسانی و صاف کردن پوست اطراف چشم، می‌توانند علاوه بر کاهش چین و چروک اطراف چشم، تیرگی دور چشم را نیز کاهش دهد.

درمان های پزشکی

اگر به دنبال یک روش دائمی برای رفع تیرگی اطراف چشم خود می‌گردید، درمان های پزشکی می‌تواند برای شما گزینه ای عالی و در دسترس باشد. برخی از درمان های پزشکی مورد استفاده برای کاهش سیاهی دور چشم عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه
  • کربوکسی تراپی برای افزایش جریان خون در ناحیه زیر چشم
  • جراحی لیزر برای لایه برداری مجدد پوست و افزایش سفت شدن پوست
  • حذف چربی برای از بین بردن چربی و پوست اضافی، سطح صاف تر و یکدست تر را نشان می دهد
  • پرکننده های بافتی برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست زیر چشم شما می‌شود.

قبل از تصمیم گیری در مورد هر گونه روش زیبایی، گزینه های خود را با یک پزشک در میان بگذارید. درمان‌های پزشکی تهاجمی می‌توانند گران، دردناک و ممکن است به زمان بهبودی طولانی نیاز داشته باشند.

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *