374

تاثیر چای و قهوه در مقابله با رژیم غذایی پرچرب غربی

374

طبق نتایج یک تحقیق جدید، نوشیدن منظم قهوه یا چای گیاهی ممکن است به پیشگیری از بیماری کبد مزمن کمک کند.

به گزارش مهر، محققان در هلند دریافته اند این نوشیدنی های محبوب به پیشگیری از فیبروز کبدی یا سفتی و زخم ناشی از التهاب مزمن کمک می کند.

دکتر لوئیز آلفرینک، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اراسموس روتردام، در این باره می گوید: «در طول دهه های گذشته ما به تدریج به سوی عادات ناسالم زندگی از جمله سبک زندگی بی تحرک، کاهش فعالیت فیزیکی و مصرف “رژیم غذایی شاد” منحرف شده ایم.»

رژیم غذایی شاد که به رژیم غذایی غربی معروف است، مملو از مواد قندی و غذاهای فرآوری شده فاقد مواد مغذی است. به گفته آلفرینک این شیوه ناسالم تغذیه در بروز اپیدمی چاقی و افزایش بیماری کبدچرب غیرالکلی نقش دارد.

محققان در این مطالعه، داده های بیش از ۲۴۰۰ فرد هلندی ۴۵ سال به بالا را که مبتلا به کبد چرب نبودند بررسی کردند. همچنین آنها پرسشنامه ای در مورد مصرف قهوه و چای تکمیل کردند.

شرکت کنندگان براساس میزان مصرف قهوه و چای به سه گروه تقسیم شدند. آنها دریافتند افرادی که غالبا قهوه می نوشیدند به شکل قابل توجهی با ریسک پایین سفتی و زخم کمتر کبدی بدون توجه به سبک زندگی و محیط مواجه بودند.

در مجموع مشخص شد نوشیدن مکرر چای و قهوه تاثیر حفاظتی بر کبد دارد.

منبع:الف

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *