کمبود این ویتامین=عصبانیت و پرخاشگری

کمبود چه ویتامین هایی باعث عصبانیت و کج خلقی می شود؟

فقدان ویتامین B6 سبب ضعف اعصاب و بروز حالات عصبی و تحریک پذیری می شود.افسردگی، حالت تهوع، خستگی، افزایش خطر بیماریها و عفونتها و تشنج در اطفال از علائم دیگر کمبود ویتامین B6 در بدن است.

بر اساس مطالعات علمی، ترکیبی از ویتامین B6 و ویتامین E همراه با تلفیقی از گیاهان دارویی نظیر گل مغربی، سنبل الطیب و ملاس به صورت “فمی” (femi) در بهبود علائم آزاردهنده سندرم پیش از قاعدگی نظیر بی قراری، تحریک پذیری، اضطراب، پرخاشگری، عصبانیت و افسردگی موثر است.

از آنجا که مصرف قرصهای ضد بارداری ممکن است در بدن تغییرات متابولیکی ایجاد کند، نیاز بدن به ویتامین B6 در این دوران بیشتر احساس می شود.

منابع اصلی غذایی ویتامین B6 در جوانه گندم، زرده تخم مرغ، آجیل، گوشت، ماهی و موز وجود دارد، در صورت تامین نشدن این ویتامین از طریق موادغذایی می توان بر اساس توصیه پزشک از مکملهای غذایی استفاده کرد به ویژه زمانی که تلفیقی از چند ریزمغذی و گیاهان دارویی مورد نیاز بدن باشد.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *