تخم مرغ به جذب سریع ویتامین E در سبزیجات کمک می کند

تخم مرغ به جذب سریع ویتامین E در سبزیجات کمک می کند

به گفته کارشناسان تغذیه، افزودن تخم مرغ کامل به سالاد سبزیجات موجب افزایش میزان جذب ویتامین E از سبزیجات می شود.
به گفته محققان ویتامین E دومین ماده مغذی ای کم مصرف در رژیم غذایی بوده و کمبود آن مشکل ساز است چراکه این ماده مغذی محلول در چربی دارای خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهابی است.
واین کمپل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پردو آمریکا، در این باره می گوید: «مصرف کنندگان می توانند با افزودن تخم مرغ به سالاد سبزیجات رنگارنگ خود، رژیم غذایی شان را به آسانی بهبود بخشند.»
وی در ادامه عنوان می کند: «ما دریافتیم جذب ویتامین E در صورت افزودن سه تخم مرغ کامل به سالاد سبزیجات، ۴ تا ۷ برابر بیشتر می شود. این مطالعه بسیار جدید است چراکه ما به جای اندازه گیری جذب ویتامین E از مکمل ها، آن را بر روی مواد خوراکی واقعی اندازه گیری کردیم.»
ویتامین E که همراه با چربی های رژیمی جذب می شود غالبا در روغن ها، دانه ها و مغزیجات آجیلی یافت می شود. تخم مرغ غنی از اسیدآمینه های ضروری، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین های B و حاوی مقدار کمی هم ویتامین E است.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *