با این روش طبیعی دندان های خود را سفید کنید

با این روش طبیعی دندان های خود را سفید کنید

سلامت نیوز:یک پژوهشگر طب سنتی گفت :در طب سنتی می توان بدون عوارض دندان ها را جرم گیری کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛رضا زاد اسماعیلی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: زرد شدن دندان ها صرفا به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست، گاه بیماری های ناشی از معده و گوارش بر سلامت دندان و لثه تاثیر می گذارد.
وی ادامه داد: در این حالت مواد موجود در مخاط دهان و گازهای حاصل از معده، موجب تغییر رنگ دندان ها می شود. بنابراین ابتدا باید وضعیت گوارش اصلاح و سپس سفید کردن دندان‌ها آغاز شود.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد:افرادی که از سلامت لثه بهره مند هستند ،ترکیب گلنار فارسی و کف دریا به نسبت مساوی و ماساژ آن بر روی دندان در سفید کردن دندان ها تاثیر بسزایی دارد ، اما در کسانی که عفونت لثه دارند با مصرف ترکیب سرکه، نمک خانگی و عسل سه نوبت در روز عفونت را برطرف و سپس از این محلول استفاده شود.
اسماعیلی در خصوص از بین بردن پلاک دندان اظهار داشت: در جرم های متصل به لثه با اصلاح مزاج و رفع بلغم موجود در محیط دهان و همچنین استفاده از محلول سرکه، پودر دانه انار و کف دریا برای ازبین بردن آن تاثیر چشمگیری دارد . در جرم های ناشی از غلبه خلط دم ، حجامت لثه و چانه بسیار مفید است.
وی در خصوص استفاده از لیموترش برای سفید کردن دندان بیان کرد: این میوه طبیعت سردی دارد و ماساژ آن بر روی دندان در همه افراد توصیه نمی شود ، استفاده از آن در پلاک های ناشی از غلبه خلط دم باعث افزایش جرم می شود.
این پژوهشگر طب سنتی در خصوص بوی بد دهان تصریح کرد: بوی بد دهان معمولا ناشی از عفونت محیط لثه و یا یبوست و سردی معده است و استفاده مکرر از میخک،هل ، عسل، جوز و گلاب موجب خوش بو کردن دهان و رفع یبوست می شود.
اسماعیلی اظهار کرد: برای رفع عفونت دندان استفاده از سیاه دانه، سرکه، عسل ونمک بسیار موثر است، همچنین مصرف نصف فنجان ترکیب عرقیجات ضد باکتری مانند آویشن و نعنا فلفلی ، به عنوان دهان شویه 2 یا 3 بار در طول روز در این زمینه بسیار موثر است.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *