1120

کشف پروتئینی که روند گسترش سرطان را کاهش می دهد

1120

به گزارش مهر، محققان دانشگاه گلف کانادا پروتئینی موسوم به cadherin-۲۲ را شناسایی کرده اند که عامل احتمالی متاستاز سرطان یا گسترش سرطان است.

این پروتئین همچنین میزان چسبندگی و تهاجم سلول های سرطان سینه و مغز را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش می دهد.

جیم یونیاک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پروتئین cadherin-۲۲ می تواند نشانه تشخیصی قوی ای در مراحل پیشرفته سرطان و عواقب آن برای بیمار باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «اگر بتوان یک درمان یا داروی برای مسدود کردن cadherin-۲۲ یافت، می توان احتمالا از جابجایی، هجوم و متاستاز سلول های سرطانی پیشگیری کرد.»

در این مطالعه، اختصاصاً به بررسی شرایط موسوم به «هیپوکسی» که در آن، بافت اکسیژن کمتری دریافت می کند، پرداخته شد.

محققان دریافتند دقیقاً تحت شرایط اکسیژن کم سلول های سرطانی موجب آغاز تولید cadherin-۲۲ می شوند، و بدین ترتیب نوعی پروتئین به حرکت درمی آید که به پیوند سلول های سرطانی کمک کرده و جابجایی، هجوم و احتمالا متاستاز سلولی را تقویت می کند.

محققان در مطالعه سلول های سرطانی سینه و مغز در محیط هیپوکسی دریافتند cadherin-۲۲ در این فرآیند دخیل بوده و امکان گسترش سلول های سرطانی را فراهم می سازد.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

blood-test

انقلابی در تشخیص سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش خون جدیدی برای سرطان روده بزرگ ساخته شده که می‌تواند در حدود ۸۳ درصد موارد این سرطان را تشخیص دهد. بر خلاف کولونوسکوپی که فرایندی پیچیده و نیازمند آمادگی قبلی است، این آزمایش به سادگی با دادن خون انجام می‌شود و حتی ممکن است بتوانید آن را همزمان با چکاپ منظم خود نزد پزشک انجام دهید. با اینکه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *