کنسرسیوم سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی تشکیل شد

کنسرسیوم سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی تشکیل شد

مدیربرنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی معاونت بهداشت از تشکیل کنسرسیوم سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی جهت استفاده بهتر از فرصت‌ها و امکانات در راستای سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی خبر داد.
دکتر سیدفرزاد محمدی، گفت: تشکیل کنسرسیوم، مصداقی از اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه پیشگیری از موازی‌کاری، استفاده مناسب از امکانات، همکاری بین بخشی و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی از جنبه‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: با توجه به اهداف تولیتی برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی، توسعه دادن همکاری بین بخشی در جهت پیشگیری از نابینایی است و یکی از راهبردهای استفاده بهتر از فرصت‌ها و امکانات راه‌اندازی کنسرسیوم است. تشکیل کنسرسیوم تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک در عرصه بهداشتی و سلامتی و ایجاد همکاری بین بخشی است.
وی در ادامه افزود: در حوزه چشم ‌پزشکی که درگیر مستقیم با مقوله‌های پیشگیری و بیماری با نگاه تولیتی سلامت چشم هستیم، افرادی را برای همکاری در نظر گرفته‌ایم که مفهومی از کمیته ملی را هم در بردارد. البته ساختار کنسرسیوم عملگراتر و چابک‌تر از یک کمیته ملی داخل سازمان فعالیت خواهد داشت. این ساختار شامل وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی بیماری‌های چشم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و بیمارستان فارابی، مرکز تحقیقات نور و بنیاد نورآوران سلامت است و با توجه به موضوعات و مناسبت‌های مرتبط در زمان‌های متفاوت و بسته به نوع فعالیت از دیگر گروه‌ها مثل بخش بازتوانی سازمان بهزیستی و … نیز دعوت بعمل خواهد آمد.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، محمدی افزود: باتوجه به اینکه یکی از چالش‌های مهم، ادغام برنامه‌های تدوین شده در سیستم بهداشتی کشور است و پیش نیاز ادغام نیز بررسی ماژول‌های موجود بوده، ضروری است که به درستی موقعیت سیستم ارزیابی شود، مثلا بررسی فعالیت‌های سیستم بهورزی، سلامت خانواده و پزشک خانواده جهت جلوگیری از موازی کاری ودر نهایت ادغام برنامه بدون تحمیل وظایف جدید به سیستم انجام شود.
مدیر برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: راه‌اندازی شبکه‌ای از مهد کودک‌های نابینایان تحت عنوان “بوستان حواس” که در حال حاضر دو مدل در شهر مرودشت و منطقه شرق شهر تهران در حوزه بازتوانی و ایجاد تجربه غنی از حواس و ادراک، فعال است، پروژه دیگری در دستور کار این کنسرسیوم است.
منبع: ایسنا

همچنین ببینید

blurred-vision

از “تاری دید” ساده رد نشوید!

به گزارش مشرق، تاری ناگهانی دید ممکن است هشداری درمورد مشکلی جدی در سلامتی باشد. مداخله درمانی به‌موقع می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. علائم هشداردهنده زیر نشان می‌دهند باید تاری دید را جدی بگیرید؛ بنابراین اگر هر یک از این علائم را دارید زودتر به اورژانس مراجعه کنید: . تغییر بی‌دلیل و ناگهانی در بینایی (مثلاً تاری دید) . درد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *