Treatment-dry-and-leave-lips

برای همیشه با لب های خشک و پوسته پوسته خداحافظی کن!

تقریبا اکثر ما در دوره هایی از زندگی خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن را تجربه می‌کنیم. هوای سرد و خشک، نور خورشید، کم آبی بدن، استفاده از رژ و بالم لب های نامرغوب، تر کردن لب ها با زبان را می‌توان به عنوان عاملان اصلی خشکی لب ها در نظر گرفت؛ اما سوال اینجاست که راهکار چیست؟ چطور می‌توان ترک و خشکی لب ها را درمان کرد؟

در ادامه این متن ما قصد داریم تکنیک های کاربردی و ساده ای را که به شما کمک می‌کند تا از شر ترک لب خلاص شوید را معرفی کنیم پس تا انتها متن همراه ما باشید:

5 راهکار عالی برای از بین بردن خشکی لب ها

روش های مختلفی برای درمان خشکی پوست وجود دارد که ما در اینجا 5 راهکار ساده در عین حال موثر را به شما معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید لب های خشک و ترک خورده خود را به لب های با طراوت و سالم تبدیل کنید، کافی است از ترفندهای زیر کمک بگیرید تا به بهترین نتیجه برسید:

نوشیدن آب کافی

آب برای حفظ رطوبت پوست ضروری است و از همین جهت می‌توان آن را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل خشکی پوست و البته لب ها دانست.

از آنجایی که پوست لب ها نازک تر از پوست سایر نقاط بدن است، بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جبران کم آبی بدن و رفع ترک لب ها روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشید و در صورت فعالیت و ورزش این میزان آب مصرفی را افزایش دهید.

استفاده از بالم لب

یکی از راه هایی که به شما کمک می‌کند تا خشکی پوست لب ها و ترک های ایجاد شده در آن را از بین ببرید استفاده به اندازه از بالم لب ها است.

البته استفاده از برخی از بالم لب های نامرغوب و همچنین آنهایی که در ترکیبات خود از طعم دهنده های نعناع استفاده می‌کنند و یا حاوی منتول هستند نه تنها به درمان ترک لب کمک نمی‌کنند بلکه موجب خشکی و پوسته پوسته شدن بیشتر آنها می‌شوند.

به همین خاطر توصیه می‌شود برای نرم کردن لب ها و  از بین بردن خشکی پوست لب از بالم لب هایی استفاده کنید که ترکیبات آن حاوی موم عسل، سرامید یا لانولین باشد.

اسکراب لب

یکی از راه های ساده و در عین حال موثری که می‌تواند به نرمی بیشتر و لطافت پوست لب شما کمک کند، استفاده از اسکراب های لب است.

برای این کار کافی است در ابتدا لب هایتان را با آب بشورید و بعد از مرطوب شدن آن از اسکراب های لایه بردار موجود در بازار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست های مرده از سطح پوست لب های شما کنار زده شوند و پوست لب آماده جذب محصولات مراقبتی پوست شود.

استفاده از وازلین

بسیاری از افراد برای رفع خشکی لب هایشان از وازلین استفاده می‌کنند. وازلین یکی دیگر از محصولات مراقبتی است که به دلیل بالا بودن قدرت مرطوب کنندگی اش می‌تواند به درمان خشکی پوست لب و ترمیم آنها کمک کند.

شما می‌توانید برای بهره‌مندی از تاثیرات مطلوب وازلین، این محصول را شب ها قبل خواب و قبل از بیرون رفتن به لب هایتان بزنید.

استفاده از روغن های گیاهی

همیشه روغن درمانی برای رفع خشکی و ترک لب ها طرفداران خاص خود را داشته و بسیاری از افراد توانسته اند با انجام این تکنیک به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنند.

امروزه روغن های گیاهی به دلیل اثر بخشی بالا و عوارض بسیار کمی ک به همراه دارد به عنوان یک روش درمانی موثر در بسیاری از مشکلات پوستی از جمله خشکی پوست لب هادر نظر گرفته می‌شود.

روغن آلوئه ورا و روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان خشکی پوست لحاظ می‌شود. این نوع از روغن های گیاهی به دلیل خواص ضد التهابی، مرطوب کنندگی و خاصیت آنتی اکسیدانی که به همراه دارد می‌تواند به خوبی پوست لب را تقویت و مرطوب کند.

علاوه بر آن روغن جوجوبا نیز یکی دیگر از روغن های گیاهی موثری است که سرشار از ویتامین A و E است که از این طریق می‌تواند به درمان ترک و خشکی لب ها کمک کند.

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *