The-benefits-of-drinking-water-before-breakfast

فواید معجزه آسا نوشیدن آب با معده خالی

آب بیش از 60 درصد بدن ما را تشکیل داده است و در تمامی سلول‌های بدن یافت می‌شود. مصرف به اندازه آب در روز می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند و باعث بهبود کارکرد اعضای بدن ما شود. ما در طول روز با فعالیت کردن و عرق کردن آب بدنمان را از دست می‌دهیم و در عوض، با خوردن آب و مصرف میوه یا سبزیجات، آب بدنمان را تامین می‌کنیم.

اما در این میان بحثی مطرح شده است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و حتی ورزشکاران نیز از تاثیر معجزه آسای آن تعریف کرده‌اند. خوردن آب با معده خالی بحثی است که برخی افراد با آن موافق و برخی مخالف آن هستند.

در این مقاله به بررسی خواص نوشیدن آب با شکم خالی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

معجزات نوشیدن آب با شکم خالی

نوشیدن آب به خودی خود مزایای بسیاری دارد از جمله: تنظیم دمای بدن، جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها و قوی کردن بافت‌ های بدن مخصوصا مفاصل ناحیه ستون فقرات که تنها چند مثال از فواید فراوان نوشیدن آب هستند.

اما آیا نوشیدن آب با معده خالی نیز مزایای فراوانی دارد؟

بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

خوردن آب با شکم خالی باعث پاک سازی روده‌ها و در نتیجه بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. اگر زیاد دچار یبوست می‌شوید، پیشنهاد می‌شود تا میزان مصرف آب روزانه‌تان را افزایش دهید و ناشتا یک الی دو لیوان آب بنوشید. جالب است بدانید که مصرف آب به صورت ناشتا حتی می‌تواند جلوی بوی بد دهان شما را نیز بگیرد.

تخلیه سموم بدن:

در کل نوشیدن آب باعث تخلیه سموم از بدن می‌شود، اما انجام این کار با معده خالی آن را بهبود می‌بخشد. تخلیه سموم باعث می‌شود تا پوستی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

جلوگیری از سردرد:

یکی از دلایل عمده بروز سردرد، کم آبی است. مصرف آب زیاد از بروز این اتفاق جلوگیری می‌کند. طبق برخی تحقیقات، اگر با شکم خالی آب مصرف کنید، احتمال بروز سردرد بسیار کاهش میابد.

افزایش انرژی:

نوشیدن آب با معده خالی باعث افزایش سرعت گلبول‌های قرمز خون می‌شود که این امر باعث افزایش انرژی در بدن می‌شود.

شادابی مو:

یک چهارم موی افراد از آب تشکیل شده است و مصرف به اندازه آب در کیفیت مو بسیار تاثیر دارد. نوشیدن آب می‌تواند باعث بهبود سلامت مو و شاداب‌تر شدن مو شود.

جلوگیری از سنگ کلیه:

نوشیدن آب با معده خالی از شکل‌گیری سنگ در کلیه و حتی از بروز عفونت در مثانه نیز جلوگیری می‌کند. آب با تخلیه اسیدها و مواد معدنی‌ ای که مورد نیاز بدن نیستند سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کنند.

کاهش وزن:

مصرف آب می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد که این امر موجب کاهش وزن می‌شود. نوشیدن یک لیوان آب به صورت ناشتا می‌تواند متابولیسم را حتی بیشتر افزایش دهد.

درمان کبد چرب:

یکی از علل بروز کبد چرب، مصرف آب یخ به صورت ناشتا است. اما جالب است بدانید که مصرف آب ولرم به صورت ناشتا می‌تواند در طول زمان کبد چرب را بهبود ببخشد.

آب سرد یا گرم؟

با اینکه نوشیدن آب با معده خالی مزایای بسیار زیادی دارد، اما دقت کنید که مصرف آب خیلی خنک و یا یخ، چه با معده خالی چه با معده پر، با عوارض همراه است. در کل مصرف آب یخ می‌تواند باعث بروز خطرات زیر شود:

  • تضعیف دستگاه گوارش
  • تاثیرات منفی بر اعصاب و روان
  • اذیت شدن کبد که منجر به بیماری کبد چرب می‌شود
  • در تب سنتی، بر این باورند که مصرف آب یخ باعث بروز پارکینسون می‌شود

در ژاپن، مردم هیچ‌گاه، چه با معده خالی چه با معده پر، آب یخ مصرف نمی‌کنند و بر این باورند که آب یخ سیستم بدن را برهم می‌زند. بهترین کار این است که آب جوش ولرم شده مصرف کنید.

سخن آخر

میزان مصرف آب روزانه به شدت بر روی کیفیت زندگی و سلامت شما تاثیرگذار است. تنظیم میزان آب مصرفی بدن یکی از مهمترین کارهایی است که باید صورت گیرد و عدم توجه به آن باعث بروز بلاهای مختلف مانند میگرن و سردرد، یبوست و یا حتی بیماری‌های مهلک‌تر مانند سنگ کلیه می‌شود. اما اگر چه که نوشیدن آب با معده خالی فواید فراوانی دارد، مصرف آب یخ نیز می‌تواند کاملا نتیجه عکس بدهد.

 

 

 

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *