کنترل قند خون

پیاده روی اول صبح و تقسیم وعده‌های غذایی در کنترل قند خون دیابتی‌ها موثر است

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: بسیار مهم است که یک بیمار دیابتی در هوای سالم تنفس کند. یک بیمار دیابتی می‌تواند با پیاده‌روی در ساعت 5:30، 6 صبح هم ورزش و فعالیت بدنی داشته باشد و هم از هوای سالم تنفس کند.
مهدی برهانی متخصص طب سنتی درخصوص راهکارهای پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون افراد دیابتی گفت: مدیریت بیماری دیابت با اصول حفظ الصحه امکان‌پذیر است.
وی افزود: یکی از اصول حفظ الصحه تنفس در آب و هوای سالم است، بسیار مهم است که یک بیمار دیابتی در هوای سالم تنفس کند. یک بیمار دیابتی می‌تواند با پیاده‌روی در ساعت 5:30، 6 صبح هم ورزش و فعالیت بدنی داشته باشند و هم اینکه از هوای سالم تنفس کند. بسیاری از بیماران دیابتی که قند خون آنها با قرص و انسولین کنترل نمی‌شود یکی از دلایل آن رعایت نکردن همین اصول حفظ‌الصحه است.
برهانی افزود: اصول دیگر حفظ الصحه، رعایت کردن وقت مناسب خواب و بیداری است، افراد باید شب به موقع خوابیده و روز بعد اول وقت بیدار شوند و همچنین خواب روزانه نداشته باشند زیرا خواب روز در بدن ایجاد رطوبت کرده و به دنبال آن چربی خون افزایش یافته و سبب ضعف کبد و ایجاد بیماری‌های کبد از جمله دیابت می‌شود.
عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: طبق اصول توصیه شده در طب سنتی افراد باید زودتر از نیمه شب (12 شب) بخوابند و هنگام سحر (اذان صبح) از خواب بیدار شوند.
وی اضافه کرد: همچنین یک بیمار دیابتی باید تغذیه کنترل شده‌ای داشته باشد یعنی وعده‌های غذایی خود را تقسیم کند و به میزان کمتری غذا مصرف کند، مثلا در یک وعده غذایی 10 لقمه غذا بخورد، آن را خوب بجود و تا دو ساعت صبر کند و در صورتی که بعد از دو ساعت احساس گرسنگی کرد مجددا به مقدار کم غذا بخورد.
برهانی افزود: چون در طی این دو ساعت غذا جذب می‌شود و قند خون بالا می‌رود بیمار احساس گرسنگی نمی‌کند به همین دلیل این روش توصیه شده است. همچنین یک بیمار دیابتی باید هر لقمه غذا را بین 30 تا 40 بار بجود.
منبع:خبر گزاری فارس

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *