کم خونی و خطر کاهش شنوایی

کم خونی و خطر کاهش شنوایی

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که از کاهش شنوایی می‌تواند با کم‌خونی فقر آهن – ترکیب کاهش سطح آهن و گلبول‌های قرمز خون – مرتبط باشد.
در این مطالعه آشکار شد که افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن دو برابر بیشتر از افرادی که به این عارضه خونی دچار نیستند با خطر کاهش شنوایی مواجه می‌شوند.
ارتباط بین کاهش شنوایی و کم خونی فقر آهن به ویژه در مورد دو نوع اختلال کم‌شنوایی شامل “کاهش شنوایی حسی – عصبی” و “کاهش شنوایی انتقالی” قوی‌تر است.
کاتلین شیفر، نویسنده این مطالعه در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که تایید کند درمان کم خونی فقر آهن می تواند شنوایی را بهبود بخشد و یافته فوق فقط ارتباط احتمالی بین فقر آهن و کم شنوایی را نشان می دهد در حالی که ثابت نمی کند یکی، دلیل دیگری است.
به گزارش یونایتدپرس، به رغم دست‌یابی به نتایج فوق پزشکان معقتدند که انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *