کاهش میل جنسی با اشتباهات تغذیه

کاهش میل جنسی با اشتباهات رژیم غذایی

هر آنچه روی بشقابتان می گذارید به طور مستقیم بر بدن شما تاثیر گذاشته و هورمون هایتان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افزایش التهاب

حفظ سطح کافی هورمون های جنسی از جمله تستوسترون و استروژن برای حفظ میل جنسی در زنان و مردان ضرری است به خصوص را افزایش سن. یک ذهن سالم و گردش خون طبیعی برای داشتن عملکرد جنسی سالم ضروری است ولی التهاب می تواند بر این دو تاثیر بگذارد. التهاب ریشه بسیاری از بیماری ها از جمله ضعیف شدن عملکرد جنسی است.

خبر خوب این است که با اجتناب از مصرف برخی مواد غذایی می تواند التهاب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، مواد غذایی مثل روغن ذرت و سویا، لبنیات پاستوریزه، کربوهیدرات تصفیه شده، گوشت فراوری شده ، شکر و چربی های ترانس همه به عنوان مواد غذایی ایجاد کننده التهاب شناخته می شوند. بنابراین تا حد امکان باید مصرف این مواد غذایی را محدود کرده یا از مصرفشان اجتناب کنید.

ضمن این که باید تا حد ممکن از مواد غذایی ضد التهاب در رژیم غذایی خو استفاده کنید از جمله سبزیجات، بلوبری، سالمون، روغن نارگیل، گردو و زردچوبه.

کاهش دهنده های تستوسترون

حفظ سلامت جنسی ارتباط مستقیم با سطح تستوسترون دارد، این هورمون مسئول میل جنسی و توانایی جنسی و رضایت جنسی ست. در واقع تستوسترون بهبود دهنده متابولیسم است و تا حدی مسئول جوانی و تناسب اندام افراد است به همین دلیل است که کمبود تستوسترون با تحلیل رفتن عضلات، خستگی مزمن، کاهش برانگیخگی جنسی و نداشتن حس و حال خوب در ارتباط است.

اگر می خواهید میزان تستوسترون بدن خود را تنظیم کنید باید از مواد غذایی سرشار از سلنیم استفاده کنید مثلا آجیل ها به خصوص آجیل برزیلی، ماهی ها وحشی مانند ماهی تن، هالیبوت یا یاردین.

سلنیم به بدن کمک می کند با استرس مقابله کنید و به میزان کافی تستوسترون ترشح کنید.

ضمن این که باید برای رساندن روی کافی به بدن مقدار مناسب پروتئین مصرف کنید. این ماده معدنی برای تولید تستوسترون و تنظیم سطح انرژی ، ضروری است.

بهترین منابع روی عبارتند از دانه کدو، دانه افتابگردان، گوشت دامی که با علف تغذیه شده باشد مثل مرغ، گاو و گوسفند محلی.

اختلال نعوظ

شاید مشکل میل جنسی شما نباشد بلکه عملکرد شما در اتاق خواب دچار مشکل شده است. علاوه بر کاهش تستوسترون و التهاب، گردش خون ضعیف باعث ایجاد اختلال نعوظ می شود. اگر این مشکل به صورت مکرر یا گاه به گاهش پیش می آید می توانید با سبک زندگی سالم آن را حل کنید.

اکسید نیتریک نقش مهمی در تنظیم فشار خون، افزایش توانایی نعوظ و افزایش عملکرد مغز دارد بنابراین میتوانید با مصرف مواد غذایی که منبع آن هستند مانند لبوف شکلات تلخ، و سبزیجات برگ دار تا حدود زیادی مشکل خود را حل کنید.

علاوه بر آن باید مصرف مواد غذایی زیر را محدود کنید :

روغن های گیاهی تصفیه شده :

روغن ذرت، روغن سویا، روغن آفتابگردان با ایجاد التهاب در بدن، مشکلات ناتوانی جنسی را بدتر می ک نند.

مواد غذایی بیش از حد شور :

افزایش سدیم در بدن باعث افزایش ناتوانی جنسی می شود بنابراین باید مصرف مواد غذایی فراوری شده یا شور را به حداقل برسانید و مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم را افزایش دهید.

افزایش انرژی

کمبود انرژی اولین علامت کمبود تستوسترون است بنابراین احساس خستگی و کمبود انرژی مستقیما روی میل جنسی شما تاثیر می گذارد .

مواد غذایی کاهش دهنده انرژی و در نتیجه کاهش دهنده میل جنسی عبارتند از :

مواد غذایی بیش از حد شیرین :

شیرینی قند خون را به یکباره بالا برده و به شیب تندی کاهش می دهد در نتیجه با افت انرژی ناگهانی روبرو می شوید.

کافئین بیش از حد :

در برخی افراد مصرف قهوه باعث افزایش استرس و کاهش توانایی جنسی می شود به خصوص اگر در شب مصرف شود بنابراین سعی کنید قهوه را صبح مصرف کنید.

الکل :

الکل زیاد می تواند باعث خستگی، افزایش التهاب، افزایش وزن و مشکلات خواب و اختلال جنسی شود.

افزایش وزن

وزن زیاد برای سلامت قلب مفید نیست ضمن این که اعتماد به نفس شما را کاهش داده و باعث کاهش اشتیاق جنسی می شود.

برای پیشگیری از افزایش وزن باید موارد زیر را در رژیم غذایی خود رعایت کنید .

مصرف مواد غذایی با فیبر بالا :

سیر شدن با منابع طبیعی فیبر وزن شما را ثابت نگه می دارد ضمن این که مواد مغذی کافی به بدن می رساند . با مصرف بیشتر سبزیجات، حبوبات، مغزها و دانه ها و میوه ها مصرف روزانه فیبرتان را بالا ببرید. ضمن این که فیبر باعث می شود سریعتر سیر شوید و مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید.

مواد غذایی تازه :

سعی کنید قسمت عمده رزیم غذاییتان حاوی مواد تازه باشد، میوه های کامل با حداقل افزودنی ممکن. میوه ها و سبزیجات الکترولیت بدن را تامین می کنند که برای بهبود فعالیت های فیزیکی نیاز است ضمن این که آنتی اکسیدان ویتامین ای را به بدن می رسانند این ویتامین با جریان خون سالم و کاهش التهاب ارتباطی مستقیم دارد.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Complications-of-anal-intercourse

5 دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *