پیشگیری از سکته مغزی با مصرف روزی یک تخم‌مرغ

پیشگیری از سکته مغزی با مصرف روزی یک تخم‌مرغ

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ در روز می‌تواند خطر سکته مغزی را تا ۱۲ درصد کاهش دهد.
این یافته بر اساس مطالعات انجام شده در فاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۵ است که به ارزیابی رابطه بین مصرف تخم مرغ و بیماری عروق کرونر قلب (در ۲۷۶ هزار نفر) و سکته مغزی (در ۳۰۸ هزار نفر) پرداخته‌اند.
در این بررسی آمده است مصرف یک عدد تخم مرغ در روز با بیماری عروق کرونر قلب ارتباطی ندارد اما می‌تواند به کاهش ۱۲ درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی منجر شود.
محققان آمریکایی همچنین اظهار داشتند: تخم مرغ فوائد تغذیه‌ای بسیاری دارد. این ماده خوراکی به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان‌ها در کاهش فشار اکسیداتیو و التهاب موثر است. همچنین تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است که با کاهش فشارخون مرتبط است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، هر چند به گفته متخصصان آمریکایی لازم است بررسی‌های بیشتری برای درک دقیق ارتباط بین مصرف تخم‌مرغ و خطر سکته مغزی انجام شود.
منبع :ایسنا

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *