سیگارهای الکترونیکی به اندازه سیگارهای معمولی به قلب آسیب می زنند

سیگارهای الکترونیکی به اندازه سیگارهای معمولی به قلب آسیب می زنند

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی به اندازه سیگارهای معمولی برای قلب مضر هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند.
به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه آتن در یونان گفتند که استنشاق بخار نیکوتین به رگ های اصلی خون آسیب می زند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد، اما براساس نتیجه مطالعه روی 24 مرد و زن سالم با متوسط سنی 30 سال، مصرف سیگارهای الکترونیکی نیز بسیار خطرناک تر از تصور افراد است.
آنها در این مطالعه قلب افراد مورد مطالعه را برای پنج دقیقه حین کشیدن سیگارهای معمولی و برای نیم ساعت هنگام مصرف سیگارهای الکترونیکی کنترل کردند و دریافتند که هر دو نوع سیگار به یک اندازه باعث پرفشاری خون و نیز سختی (گرفتگی) آئورت، شریان اصلی قلب می شوند، وضعیتی که عامل اصلی بروز مشکلات قلبی است.
با این حال محققان تاکید کردند که این تحقیق تنها آسیب های کوتاه مدت را نشان می دهد و برای مشخض شدن اثرات طولانی مدت به تحقیقات بیشتری نیاز است.
سازمان جهانی بهداشت نیز درباره سمی بودن بخار سیگارهای الکترونیکی برای افرادی که در معرض آن قرار می گیرند، هشدار داده است.
نتایج مطالعه جدید در کنگره انجمن قلب اروپا در رم ارائه شد.

منبع ایرنا 

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *