Prostate-Cancer

کاهش تعداد جلسات پرتودرمانی برای مردان مبتلا به سرطان پروستات!

به گزارش یورونیوز تحقیقات جدید نشان می‌دهند که تعداد جلسات پرتودرمانی برای مردان مبتلا به سرطان پروستات را می‌توان کاهش داد.

پژوهشگران بریتانیایی در بررسی‌ های آزمایشی خود به این نتیجه رسیدند که دُزهای پرتودرمانی برای مبتلایان به سرطان پروستات می‌تواند تا ۷۵ درصد کاهش یابد. به گفته آنها 5 دُز بالاتر پرتو درمانی به اندازه ۲۰ دُز کمتر که طی چند هفته انجام می‌شود برای افراد مبتلا به سرطان پروستات موثر است.

از طرفی دیگر محققان دریافتند که ۹۶ درصد از مردانی که 5 دُز رادیوتراپی چند شعاعی دریافت کرده ‌اند پس از پنج سال آینده نشانه‌ ای از ابتلا به بیماری سرطان را مشاهده نمی‌کنند. این رقم برای کسانی که ۲۰ دُز کمتر دریافت کرده بودند ۹۵ درصد است.

علاوه بر آن دانشمندان در این پژوهش، وضعیت نزدیک به ۹۰۰ بیمار مبتلا به بیماری سرطان پروستات (بدون متاستاز) را بررسی کردند. به نظر می‌رسد نتیجه این تحقیق مسیر را برای کاهش تعداد جلسات رادیوتراپی مبتلایان به سرطان پروستات و صرفه‌جویی در وقت و هزینه هموار خواهد کرد.

 

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *