چرا مردان دیر به پزشک مراجعه می کنند؟

سلامت نیوز: ریشه بسیاری از مشکلات بهداشتی و سلامتی در مردان از پرهیزشان به مراجعه به نزد پزشک ناشی می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، تقریبا تمام زنان شاید برایشان مراجعه به متخصصان بیماری های زنان ناخوشایند باشد اما بالاخره این کار را حتی شده، سالی دو بار انجام می دهند و البته این کاری است که زنان «باید» هر سال یا هر دو سال یکبار در اغلب دوران نوجوانی و زندگی بزرگسالی ‌شان انجام دهند و آنهم به خاطر زن بودن آنها و لزوم مراقبتشان از سلامت. چون اگر این کار انجام نمی شد، ممکن بود تومورهای سرطانی خیلی دیر کشف شوند. مسلما زمانی که از وجود چیزی بی ‌خبر هستید، می‌ تواند آسیب زیادی به شما بزند. پس اگر ما زنان چنین اعمال تهاجمی را در اغلب دوران زندگی تحمل می کنند، مردان هم می‌ توانند در اغلب زمان های زندگی برای معاینه سرفه کنند یا نمونه ادرار بدهند.
اگرچه غربالگری های پزشکی در زمان های گذشته دردناک و تا حدود زیادی ناخوشایند بود اما باید بدانید زمانه تغییر کرده و پیشرفت ‌های عمده ‌ای در پزشکی و در حوزه بهداشت ایجاد شده است. اکنون زمان کنار گذاشتن ترس از دکتر و رفتن به ملاقات او رسیده است.
برخی مردان معتقدند: شما برای یک مورد پیش پزشک می‌ روید و با دارویی برای چیز دیگر از مطب بیرون می‌ آیید.
ممكن است برخی مردان در اين مورد تا حدي حق داشته باشد. آيا برخي از پزشكان بيش از حد لازم دارو تجويز مي ‌كنند؟ بله یقینا. آیا برخی پزشکان کاهل هستند و به جای یافتن علت ریشه‌ ای درد داروی ضددرد تجویز می‌ کنند؟ البته، بله. آیا ممکن است اثرات جانبی داروها در بدن شما نسبت به مشکل اصلی خطرناک‌ تر و مختل‌ کننده ‌تر باشد؟ بله، ممکن است.
اما در اصطلاح کلی چاره دیگری غیر از پذیرفتن این مساله نداریم که: رفتن به نزد پزشک به یک شر ضروری است. بله ممکن است ویزیت دکتر خرج بردارد، اما مراسم خاکسپاری هم هزینه دارد.
در واقع رفتن به نزد دکتر به اصطلاح یک شر ضروری است و باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ ها می ‌شود ضمن این که مشکل بیمار زود تشخیص داده و درمان می‌ شود؛ ولی بسیاری از مردان هنوز این نکته را به خوبی درک نکرده اند و حالا نیازمند افزایش درک خود برای مراقب از سلامت در برابر بیماری های مردانه هستند.
منبع: huffingtonpost.de

Prostate-Cancer

روش‌های ساده‌تر اما دقیق‌تر برای تشخیص سرطان پروستات در راه است

پژوهش‌های جدید در حال بررسی و ساده‌سازی روش‌های غربالگری سرطان پروستات هستند. آزمایش PSA که روشی رایج برای تشخیص سرطان پروستات است، با وجود مزایایی مانند کاهش مرگ ناشی از سرطان، معایبی مانند نتایج مثبت کاذب و درمان‌های غیرضروری نیز دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد برای مردان کم‌خطر، آزمایش خون هر ۵ سال یک بار کافی است. همچنین طبق این …