کندر

با کمک این گیاه شگفت انگیز، زوال عقلی را دور بزنید!

به گزارش صد آنلاین ، “کندر” صمغ گیاهی با مزه‌ای بسیار تلخ است که به ماده‌ای برای تقویت حافظه شهرت دارد، در این مطلب به بررسی تأثیرات کندر روی مغز و حافظه خواهیم پرداخت.
در روایات زیادی بر فواید مصرف کندر تأکید شده است و نتایج مطالعات جدید علمی نیز مؤید تأثیر شگرف کندر بر ارتقا و حفظ وضعیت سلامتی انسان است.

یکی از آثار مفید مصرف مداوم کندر، تأثیر آن بر حافظه است، مطالعات نشان داده است که مصرف کندر باعث افزایش قابل‌توجهی در قدرت حافظه و یادگیری می‌شود، یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که مصرف عصاره خوراکی این صمغ گیاهی باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود همچنین پژوهش‌های دیگر نشان داده است که مصرف کندر باعث رفع اختلالات حافظه در حیوانات می‌شود.

خواص کندر برای سلامت مغز نیز به اثبات رسیده است؛ بر اساس نتایج یک پژوهش، سلول‌های تومور مغزی درمان‌شده پس از مصرف کندر، تکثیر پیدا نکردند همچنین مصرف عصاره آبی کندر در بیمار مبتلا به تومور مغزی، هفت روز پیش از جراحی منجر به کاهش 30 درصد مایع اطراف تومور و کاهش علائم ناشی از تخریب بافت مغز شد؛ این پژوهش نقش ضدتوموری کندر در مغز را به اثبات رساند.

اثرات مصرف کندر چه‌مدت بعد از مصرف آشکار می‌شود؟

بر اساس نتایج یک مطالعه معتبر خارجی، مصرف 4هفته‌ای کندر سبب بهبود حافظه و رفع اختلالات مرتبط با ذهن در افراد مسن می‌شود و بنابراین مصرف آن به‌مدت حداقل یک ماه به‌ویژه در افراد مستعد به اختلالات سیستم عصبی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید ” خواص درمانی روغن کندر

خاصیت ضدفراموشی کندر در طب سنتی

کندر از منظر طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است. کندر یکی از معروف‌ترین مواد و گیاهان ضدفراموشی و تقویت‌کننده حافظه در طب سنتی است. اگر تا چند روز هر روز ناشتا به‌اندازه 3 گرم کندر خیس‌کرده بجوید برای رفع فراموشی بسیار نافع است همچنین خوردن کندر با عسل برای رفع فراموشی مؤثر است.

کندر را چگونه مصرف کنیم؟

راه‌های مختلفی برای استفاده از فواید کندر وجود دارد اما بسیاری از حکمای طب سنتی بر این باورند که بهتر است کندر را به‌جای قورت دادن، بجوید؛ جویدن کندر علاوه بر کمک به بهبود وضعیت حافظه باعث تقویت لثه‌ها و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های دهانی نیز می‌شود،
برای این کار کافی است به‌اندازه یک نخود کندر را به‌صورت روزانه بجوید!

بیشتر بخوانید” تاثیر سن بیولوژیکی بر زوال عقل و سکته مغزی!

افرادی که علاقه زیادی به مصرف دمنوش‌های گیاهی دارند نیز می‌توانند از خواص و طعم دمنوش کندر بهره ببرند؛ برای تهیه این دمنوش باید یک پیمانه آب را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید و سپس مقداری کندر به آن اضافه کنید و اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد؛ زمانی که حرارت این ترکیب کاهش یافت، مقداری عسل به آن اضافه و سپس میل کنید همچنین می‌توان از بخور کندر نیز استفاده کرد.

 

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *