پنی سیلین را بدون تست تزریق کنید

پنی سیلین را بدون تست تزریق کنید

یک متخصص کودکان گفت: با توجه به اینکه تب حاد روماتیسمی ناشی از عفونت گلو است، به راحتی می توان با تزریق پنی سیلین از آن پیشگیری کرد.
کاظم سخا متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: تب حاد روماتیسمی یکی از شایعترین مشکلات 35 سال گذشته در کشور ما بوده که با بروز ضایعات دریچه ای قلب، مانع کار و فعالیت روزمره بسیاری افراد حتی در سینین جوانی می شد.
وی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر انسانی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی این بیماری، افزود: باتوجه به اینکه بیماری تب حاد روماتیسمی ناشی از عفونت گلو می باشد، با تزریق پنی سیلین 600 هزار واحدی برای کودکاان زیر 30 کیلو و یک میلیون و 200 هزار واحدی برای افراد بالای 30 کیلوگرم به راحتی قابل پیشگیری است.
این متخصص کودکان از تاثیر پنی سیلین در کاهش این بیماری در سالهای اخیر خبرداد و افزود: علی رغم نقش پنی سیلین در جلوگیری از بروز این بیماری، سالهای اخیر شایعاتی درباره حساسیت به پنی سیلین و خطرناک بوده آن در جامعه پراکنده شده که موجب ترس از آن شده است.
وی ادامه داد: امروزه علاوه بر مقاومت خانواده ها و بیماران در مقابل تزریق پنی سیلین، متصدیان تزریقات و حتی پزشکان نیز از تجویز و تزریق آن خودداری می کنند و این امر موجب نگرانی از شیوع دوباره این بیماری در جامعه شده است.
به گفته سخا، آلرژی به پنی سیلین تنها در یک درصد افراد مشاهده می شود که غالبا بی اهمیت است اما امکان بروز شوک آنافیلاکسی بین یک تا چهار نفر در هر 10 نفر وجود دارد و علاوه بر اینها هم در 2 نفر از بین هر 100 هزار نفر باعث مرگ می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ابراز داشت: تست پوستی پنی سیلین به روش pre-pen در کشور ما وجود ندارد لذا تست رایج این آمپول به جز در موارد خاص (سابقه قبلی حساسیت به پنی سیلین) توصیه نمی شود؛ چراکه ممکن است همین تست موجب بروز عوارض شود.
وی با بیان اینکه عوارض پنی سیلین در مقایسه با سایر داروها کمتر است، یادآور شد: توصیه می شود پنی سیلین در کودکان مبتلا به گلو درد عفونی مشکوک تجویز شود؛ چراکه از بروز این بیماری تا حد زیادی پیشگیری می کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *