تأثیر شرکت در هیأت‌های مذهبی برای کاهش تنش

تأثیر شرکت در هیأت‌های مذهبی برای کاهش تنش

دیر مرکز علوم اعصاب شفا با اشاره به تأثیر شرکت در هیأت‌های مذهبی در کاهش تنش گفت: مدیریت اضطراب در جامعه ضرورت دارد.
علی گرجی در نشست خبری که در ارتباط با سومین کنگره بین‌المللی اضطراب برگزار شد، اظهار داشت: طرح اضطراب‌زدایی توسط مرکز علوم اعصاب شفا 5 سال است که آغاز شده و اجرای آن می‌تواند به مرور زمان نتایج بسیار مؤثری را به همراه داشته باشد.
وی افزود: کودکان بین 30 تا 50 درصد در دوران رشد خود دچار تنشی بیش از حد توانایی خود می‌شوند که با همکاری با آموزش و پرورش می‌توان تا حدودی از این مسئله پیشگیری کرد.
مدیر مرکز علوم اعصاب شفا در مورد اینکه آیا کشورهای شاد و کم‌استرس سالم‌تر و موفق‌تر هستند، گفت: تنش در همه کشورها وجود دارد به طوری که در آلمان 50 درصد کارمندان ادارات دچار تنش بالاتر از حد استاندارد بوده و 70 درصد دانشجویان نیز دچار این مشکل هستند.
گرجی ادامه داد: مسائلی همچون اختصاص دادن زمان به مسافرت و شرکت در برنامه‌های هنری می‌تواند در کاهش تنش‌ها موثر باشد البته در کشور ما ارتباطات اجتماعی بسیار گسترده است و این مسئله می‌تواند تقویت آن جهت مقابله با تنش‌های مختلف مؤثر واقع شود.
وی هیأت‌های مذهبی را از مکان‌هایی برای تخلیه تنش‌‌ها برشمرد و عنوان کرد: شرکت در این هیأت‌ها جهت مقابله با اختلالات اضطرابی می‌تواند مؤثر باشد. شرکت در گروه‌های ورزشی نیز به همین صورت است.
گرجی با اشاره به اینکه تعریف شاد بودن در کشورهای مختلف استانداردهای گوناگونی دارد، تصریح کرد: برای شاد بودن در گام نخست باید آرام بود چرا که همه افراد ممکن است مشکلات مختلف داشته باشند ولی مدیریت آن حائز اهمیت است.
وی مدیریت اضطراب را در کاهش خشونت جامعه مؤثر برشمرد و عنوان کرد: فکر نکنید جوامع غربی آرام هستند بلکه انها هم اضطراب دارند حتی در مواردی اضطراب آنها از ما هم بالاتر است.
مدیر مرکز علوم اعصاب شفا گفت: عضو گروه‌های اجتماعی بودن می‌تواند در کاهش اضطراب مؤثر واقع شود و برای اینکه اضطراب در جامعه ایجاد نشود و گسترش نیابد، مهمترین اقدام که می‌توان انجام داد مدیریت آن است.
منبع:خبر گزاری فارس

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *