هر آنچه که باید درباره کرم ضد آفتاب بدانید

نکات کلیدی درباره نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

با فرا رسیدن روزهای گرم تابستانی، افراد احساس نیاز بیشتری به استفاده از کرم های ضدآفتاب پیدا می‌کنند. کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در روتین پوستی است که می‌تواند پوست شما را از آسیب اشعه های مضر خورشیدی محافظت کند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند استفاده از کرم ضد آفتاب تنها در فصول گرم سال محدود می‌شود که این دیدگاه کاملا اشتباه بوده و در پاییز و زمستان حتی در هوای ابری نیز استفاده از ضد آفتاب توصیه می‌شود.

در ادامه این متن قصد داریم به چند نکته مهم درمورد استفاده از کرم ضد آفتاب اشاره کنیم پس اگر می‌خواهید اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه به دست آورید تا انتهای متن همراه ما باشید:

متناسب با پوستتان نوع ضد آفتاب را مشخص کنید.

به طور کلی دو مدل ضد آفتاب در بازار وجود دارد: 1.ضدآفتاب فیزیکی 2.ضدآفتاب شیمیایی

ضد آفتاب فیزیکی، همانطور که از نامش پیداست حاوی مواد معدنی طبیعی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم است که به طور فیزیکی مانع از نفوذ اشعه فرابنفش به پوست می‌شود؛ در حالی که ضد آفتاب شیمیایی حاوی مواد مصنوعی است که اشعه UV را جذب و پراکنده می‌کند. یکی از این دو مدل را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید.

کرم ضد آفتاب را به صورت روزانه استفاده کنید.

آسیب ناشی از نور خورشید حتی در روزهای ابری نیز ممکن است رخ دهد، بنابراین استفاده از ضد آفتاب هر روز ضروری است. حداقل 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن، مقدار کافی از کرم ضدآفتاب را بر روی تمام نواحی پوست خود که در معرض نور است، بمالید. در صورتی که مدت طولانی را در خارج از منزل می‌گذرانید، هر دو ساعت یک بار از ضدآفتاب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب با طیف وسیع انتخاب کنید.

زمانی که قصد خرید کرم ضد آفتاب را دارید کرمی را انتخاب کنید که در برابر اشعه های UVA و UVB با طیف وسیع از پوست محافظت کند. زیرا اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می‌شود و اشعه UVA با نفوذ به عمق پوست، افراد را به پیری زودرس دچار می‌کند.

محافظت از لب ها را فراموش نکنید.

پوست لب های شما نیز همانند پوست صورتتان نیاز به محافظت در برابر آفتاب دارد. بنابراین توصیه می‌شود از بالم لب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کرده و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

از نواحی حساس محافظت کنید.

مناطق آسیب پذیر مانند گوش، بینی و پوست سر باید با کرم ضد آفتاب یا کلاه محافظت شوند. علاوه بر آن حتما از ضد آفتاب برای دستان خود نیز استفاده کنید.

تاریخ انقضا را بررسی کنید.

کرم های ضد آفتاب با گذشت زمان اثر خود را از دست می دهند، بنابراین قبل از استفاده، تاریخ انقضا را بررسی کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست حیاتی است. نوع مناسب ضد آفتاب را انتخاب کنید و به طور مرتب از آن استفاده کنید تا بتوانید پوست خود را سالم و شاد نگه دارید.

 

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *