علت اینکه زنان باید دائم خرید کنند چیست؟

در زنان، سیستم لیمبیک که مسئول احساسات عواطف و هیجانات است بیش تر رشد یافته است. این خود میتواند یکی از علل گرایش زنان به انجام کار هایی باشد که احساساتشان را تحریک ميکند ، از جمله خریدکردن و لذت بردن از مشاهده رنگها .

خرید کردن زنان مسئله ای است که گاهی مردها را کلافه ميکند . برخی زنان معتاد خریدند و زمان و هزینه زيادي براي اینکار خرج ميکنند . اما خرید کردن به میزان کافی و نه بیش از احتیاج، براي روحیه زنان بسیار فوق العاده بوده و انان را شاد ميکند . این خوشحالی سبب ارامش زندگی هم خواهد شد. ولی خانم‌ها باید افراط نکنند و بیش از حد نیازشان لباس نخرند. همچنين بجاي این که به گرانی آن توجه کنند به شیک بودن ان توجه کنند و لباسهای خيلي گران قیمت نخرند.

 

علل خانم‌ها براي خرید کردن

 

۱. خرید کردن حالم را بهتر ميکند و از افسردگی در می آیم.

۲. تنها یک چیز می خواهم بخرم.

۳. تنها می خواهم ببینم چه مدل هایی به بازار آمده است.

۴. دوستم می خواهد به خرید برود و تنهاست. از من خواسته همراهی اش کنم.

خریدکردن براي زنان کارکردی مؤثر و مثبت دارد، بنابراین چنانچه مردانی( اعم از برادر، همسر و پدر و دوست) همراه زنان به خرید میروند باید یاد این ضرب المثل مشهور ايراني بیفتند و خریدکردن را شبیه آش کشک خاله بدانند که چه بخورند و چه نخورند به پای آنها نوشته ميشود !

به این معنی که چنانچه مردان تفاوت در نقش زنان و مردان را بپذیرند راحت تر از خرید کردن لذت خواهند برد. اینگونه احتمالا بعد از نیم ساعت کم تر حس خستگی و کم حوصلگی کنند و خریدکردن زنان را تاب آورند.

هشدارهایی در باب خرید کردن

 

حقیقت این است زنانی که به خریدکردن،( در مواقع معمولی، سفر یا در هر موقعیتی از زندگی) اعتیاد دارند، در حقیقت شاید از یک ناراحتی روحی مانند بیماری افسردگی یا عدم اعتماد به نفس، عدم ثبات فکری و غیره رنج می برند که باید بجاي ادامه دادن به این روش غلط آرام بخش که زودگذر است یا پنهان کردن مسایل درونی خود در پشت نقاب خرید، پیگیر درمان ناراحتی های درونی خود باشند و از راه درست به خود کمک کرده یا از سایرین کمک بگیرند تا از مسایل درگیر کننده خود رها شوند.

به عنوان مثال بجاي این که با یک پوشش که حتماً بر اساس مد همان روز و بطور افراطی شیک پوشانه است( که پر هزینه، وقت گیر و انرژی بر است) جایگاهی براي خود در محیط اطراف و بین اشخاص پیدا کنند و با کسب یک توانایی مانند کسب یک هنر، دانش یا فن، این محبوبیت را به دست آورند که مطمئناً پایدارتر است و حس ارزشمندي عمیق تری به آن ها هدیه ميدهد .

دلایل خانم‌ها برای خرید کردن

 

در عین حال در هزینه، زمان و انرژی که قبلاً بيش از اندازه براي خرید جنس های غیر ضروری صرف می کردند، صرفه جویی کرده و در جای ضروری تر براي خود و خانواده شان سرمایه گذاری کنند. این امر باعث پاسخ بهتر به حل مسایل روحی روانی شان ميشود . نکته بسیار قابل اهمیت این که، زنان باید توجه داشته باشند که چون نقش مادران خانواده را هم دارند، الگوی مصرف و خرید فرزندان خود را بسیار تحت‌تأثیر قرار خواهند داد، پس با کنترل و تعادل در خرید، یک خانواده را مدیریت خواهند کرد. آیا خرید شما در حد طبیعی است یا بیمارگونه؟ چند شاخص وجود دارد که باید صادقانه و به دور از هر گونه انکار یا سانسور و واقع بینانه آن ها را بررسی کنید:

نخست این که ریتم خریدهای شما چند وقت یکبار است؟

اندازه یا تعداد خریدهای شخصی و کلی تان چه قدر است؟

ميزان خرید کردن شما همخوانی معقولی با بودجه، موقعیت، خانواده، زمان و دیگر وجوه زندگی شما دارد؟

اساسی ترین سؤال این که در چه موقعیت هایی خارج از ریتم منظم خرید، نیاز به خرید کردن پیدا می کنید؟ آن موقعیت ها را شناسایی کرده و احساسات منفی پشت آن ها که میتواند ترس، استرس، بیماری افسردگی و… باشد را موشکافی کنید. با جواب به پرسش های ذکر شده مطمئن باشید که قدم مهمی در جهت تشخیص و اطلاح شیوه های غلط خرید برداشته اید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *