چگونه از عفونت پوستی "زرد زخم" جلوگیری کنیم

چگونه از عفونت پوستی “زرد زخم” جلوگیری کنیم؟

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد: “زرد زخم” عفونت پوستی واگیردار اما قابل پیشگیری است و می‌تواند با مصرف آنتی بیوتیک‌ها درمان شود.
زرد زخم در میان کودکان شایع است، اما احتمال ابتلای بزرگسالان به این عفونت پوستی نیز وجود دارد. علائم این بیماری ظاهر شدن زخم یا تاول روی ناحیه صورت، گردن و دست­‌هاست. همچنین ابتلا به این بیماری در تمامی طول سال امکان­ پذیر است، اما در ماه‌­های گرم‌­تر سال احتمال ابتلا به آن بیشتر می‌شود.
عامل بروز زرد زخم دو نوع باکتری می‌باشند که به طور معمول بی­ ضرر هستند. این باکتری­‌ها هنگام وجود بریدگی، زخم یا گزیدگی حشرات روی بدن، فرد را آلوده می‌­کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، زرد زخم طی چند روز یا چند هفته به خودی خود برطرف می­ شود، اما ضرورت دارد در این دوره محل آلودگی تمیز باشد. هر چند درصورتیکه برای درمان سریع‌تر این بیماری اقدامی نشود، احتمال سرایت آن به دیگر نقاط بدن یا افراد دیگر وجود دارد.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *