نارنگی و آرامش در خواب

نارنگی و آرامش در خواب

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.
کارشناسان تغذیه می‌گویند نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های C، A و B مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند. به گفته آنان، طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است. این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.
پزشکان خوردن نارنگی را به بیمارانی که از سرگیجه رنج می‌برند نیز توصیه می‌کننداین میوه پاییزی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، در نتیجه تصلب شرائین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود می‌بخشد. نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مؤثر است و به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است.
نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.
منبع:اتاق خبر

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *