اگر می‌خواهید باهوش بمانید این مواد غذایی را نخورید

اگر می‌خواهید باهوش بمانید این مواد غذایی را نخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: پیروی از یک رژیم غذایی سالم علاوه بر سلامت جسم می‌تواند موجب حفظ و ارتقای سلامت مغز و روان افراد شود.
دکتر احمدرضا درستی، مدیر گروه جامعه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تغذیه مناسب علاوه بر سلامت جسم، تاثیر فوق‌العاده بر عملکرد روانی و مغزی انسان دارد، گفت: کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند بیماری‌های روانی و روحی را ایجاد یا تشدید کند و به همین ترتیب ناراحتی‌های روحی نیز با تاثیر بر مقدار دریافت مواد غذایی اثرات جسمی را بر فرد تحمیل می‌کند.
وی افزود: به افراد توصیه می‌شود برای حفظ سلامت مغز از مصرف چربی حیوانی اشباع و اسیدهای چرب ترانس و اضافه وزنی که موجب بروز دیابت، آسیب دائمی به سلول‌های مغز و سکته مغزی می‌شود، خودداری کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم غذایی خاطرنشان کرد: مصرف الکل، رنگ‌های خوراکی، شیرین کننده‌ها، افزودنی‌ها، نوشابه‌های گازدار، شربت‌های شیرین، تنقلات شیرین، نان سفید و فست فود می‌تواند موجب کاهش فعالیت مغز شود.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *