اهدا خون

مکمل آهن مورد نیاز اهدا کنندگان خون تأمین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان انتقال خون ایران و یک شرکت داروسازی، برای تأمین مکمل آهن مورد نیاز اهداکنندگان خون، تفاهم‌نامه امضا کردند.

فردین بلوچی معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران گفت: سازمان انتقال خون بر اساس همیاری و اعتماد مردم بنا شده و متعلق به مردم است.

وی افزود: وجود سالانه بیش از ۲.۵ میلیون مراجعه برای اهدای خون، مردمی بودن سازمان انتقال خون را اثبات می‌کند.

بلوچی، استفاده از قرص فِفول را یک کار پیشگیرانه برای جلوگیری از فقر آهن در جامعه دانست.

این تفاهمنامه به منظور تعامل مؤثر و گسترش همکاری و بهره گیری از ظرفیت‌های متقابل به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی برای حفظ سلامت جامعه و ارتقای فرهنگ اهدای خون داوطلبانه، حمایت از زندگی و سلامت مردم منعقد شده است.

بر همین اساس، شرکت دارویی متعهد شده است تأمین رایگان کپسول Fefol را برای توزیع توسط سازمان انتقال خون ایران در سطح کشور بین داوطلبان و اهداکنندگان عهده دار شود.

آگاهی بخشی در مورد مصرف صحیح مکمل‌های آهن از دیگر تعهدات مندرج در این تفاهم‌نامه است و سازمان انتقال خون نیز متقابلاً متعهد شده است تا تمهیدات لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با مزایای استفاده از مکمل‌های آهن را برای پزشکان سازمان انتقال خون فراهم کند.

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *