مواد غذایی که برای تقویت اعصاب مفیدند

احساس ، کوفتگی، بی‌حالی و بی‌میلی به‌کار عارضه‌ای است که در بین افراد جامعه شیوع نسبتا زیادی دارد. این اختلال چنانچه ادامه یابد موجب کاهش کارایی و اتلاف انرژی در انسان می‌شود.این اختلال با وجود اینکه به‌ظاهر مشکل بزرگی به‌نظر نمی‌رسد اما چنانچه ادامه یابد موجب کاهش کارایی و در واقع اتلاف انرژی در انسان می‌شود. این عارضه نشانه بروز اختلالات جدی در سلامت انسان است و در واقع معلولی است از وجود اشکال‌های مهم در سلامت شخص.پس باید به این حالت غیر عادی و آزار دهنده به‌طور جدی‌تر نگریست و عوامل ایجاد کننده آن را پیدا کرده و در پی رفع آن برآمد.

مواد غذایی برای تقویت اعصاب

ویتامین‌های گروه B

این گروه، سری ویتامین‌هایی را تشکیل می‌دهند که اکثرا خواص مشابه داشته و در منابع غذایی نیز تا حدود زیادی مشترکند.این گروه ویتامینی در ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی موثرند. برخی از آنها در تشکیل مواد موجود در ساختمان سلول‌های عصبی نقش دارند.کمبود این گروه ویتامین می‌تواند موجب تخریب ساختمان سلول‌های عصبی، اختلال در عملکرد سیستم عصبی و در نتیجه بروز عوارض و مشکلات جدی عصبی بشود.

 

 منابع غذایی انرژی

انرژی مورد نیاز بدن از سه منبع کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین تامین می‌شود.لازم است انرژی مورد نیاز را بیشتر از کربوهیدرات‌ها تامین نمود و از بین کربوهیدرات‌ها، مواد نشاسته‌ای به مواد قندی ارجحیت دارند.میزان انرژی دریافتی روزانه نباید بیش از حد نیاز بدن باشد زیرا موجب بروز چاقی و عوارض ناشی از آن می‌شود.وزن بدن بهترین معیار جهت تعیین کفایت انرژی دریافتی است.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *