ممنوعیت کشت انواع سبزی در ۲۲ روستای شهرستان کرمانشاه

ممنوعیت کشت انواع سبزی در 22 روستای شهرستان کرمانشاه

کشت سبزی در 22 روستای شهرستان کرمانشاه ممنوع اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس هماهنگی انجام شده با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان ، قرار شده با توجه به آلودگی زمین های این روستاها به فاضلاب های خانگی و صنعتی ، کشت سبزی در این روستاها به طور کامل ممنوع و در صورت تخلف جرم محسوب شود.
ابراهیم شکیبا با بیان اینکه عرضه سبزی های آلوده سلامت مردم را به‌ طور جدی تهدید می‌کند گفت : افراد متخلف در قسمت پایین دست رودخانه های قرسو و گاماسیاب اقدام به کشت سبزی و آبیاری با آب‌های آلوده به فاضلاب های خانگی و صنعتی کرده و سبزی هایشان را شبانه به مناطق دیگری که از آب چاه استفاده می‌کنند منتقل و در آنجا به فروش می رسانند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه هم با اشاره به از بین بردن محصول سبزی حدود 15 هکتار از زمین های آلوده به فاضلاب اطراف روستای قمشه دهستان درود فرامان بخش مرکزی کرمانشاه در حاشیه رودخانه قره سو طی هفته گذشته گفت : با رایزنی‌هایی که با کشاورزان منطقه انجام داد‌یم خود آنها داوطلبانه اقدام به امحاء زمین‌های زیر کشت سبزی کردند.
نوربخش حاتمی با بیان اینکه 15 هکتار دیگر هم در این منطقه زیر کشت سبزی است گفت : با کشاورزان در حال مذاکره برای اقدام داوطلبانه شان در امحاء این زمین ها هستیم که در غیر این صورت با هماهنگی هایی که با دستگاه قضائی صورت داده ایم با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
بر اساس اعلام کارشناسان پزشکی آبیاری مزارع با آب های آلوده به فاضلاب عامل بیماری‌های انگلی ، روده‌ای و سرطان است.
سطح زیر کشت سبزی‌ جات و صیفی‌ جات شهرستان کرمانشاه ، 13 هزار و 337 هکتار است که سالانه 423 هزار و 758 تن محصول در این زمین ها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *