مبتلایان به آسم چگونه ورزش کنند

افرادی که مبتلا به آسم هستند نگرانی‌هایی درباره ورزش کردن دارند و نمی‌دانند که این نوع فعالیت برای آن‌ها بی‌خطر است یا خیر.

ورزش کردن می‌تواند باعث افزایش نشانه‌های بیماری آسم شود اما این بدان معناست که افرادی که آسم دارند نباید ورزش کنند و نمی‌توانند از فواید ورزش بهره‌مند شوند.

افراد مبتلا به آسم باید آستانه تحمل خود برای ورزش کردن را ارزیابی کنند و ببینند که چه میزان ورزش باعث ایجاد حملات تنفسی در آن‌ها نمی‌شود.

این افراد می‌توانند با انجام ورزش ضربان قلب خود را بالا ببرند، عضلات خود را پرورش دهند و آمادگی جسمانی بهتری پیدا کنند.

بیماران مبتلا به آسم باید بدانند که ورزش انواع مختلف دارد و آن‌ها باید نوعی از ورزش که برای آن‌ها آزاردهنده نیست را پیدا کنند.

بیماری آسم بیماری قابل کنترل است و در صورتی که فرد تحت درمان باشد و داروهای خود را به صورت منظم مصرف کند احتمال حمله تنفسی در او کمتر است و نیازی به کنار گذاشتن ورزش نیز نیست.

بهترین روش برای ورزشکارانی که مبتلا به آسم هستند این است که ورزش‌هایی انجام دهند که یک دوره فعالیت و یک دوره استراحت دارند. برای مثال ورزش‌هایی همچون والیبال که در بین ست‌ها می‌توان استراحت کرد، مناسب هستند.

شناگران مشکلی برای بیماران مبتلا به آسم ایجاد نمی‌کند زیرا در محیط مرطوب انجام می‌شود.

بیماران مبتلا به آسم بهتر است که قبل از ورزش بدن را گرم کنند تا بدن آمادگی انجام فعالیت را پیدا کنند. در صورتی که در فضای باز یا سرد فعالیت می‌کنید، بهتر است از ماسک استفاده کنید. قبل از انام ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *