قبل از زایمان رنگ چشم کودک خود را بدانید

قبل از زایمان رنگ چشم کودک خود را بدانید

دانشمندان علم ژنتیک دریافتند والدین این شانس را دارند که ویژگی‌هایی مانند رنگ چشم وموی فرزندان خود را انتخاب کنند.
وقتی یک پدر و مادر چشم به راه تولد نوزادشان هستند در دورانی جنینی فرزند خود مدام در این فکر هستند که چشم یا موی او چه رنگی و فرزندشان به چه کسی بیشتر شبیه می شود.
برخی قواعد ژنتیکی وجود دارد که بر اساس احتمالات علم ژنتیک تخمین می زند چشم جنین چه رنگی می شود.
رنگ پوست و چشم از پدیده ای کاملاً ژنتیک تبعیت می کند برخی قوانین بین ژن ها و درصد غالب بودن آن ها عامل تعیین کننده رنگ چشم جنین است .
اینکه رنگ چشم‌ یک کودک چه رنگی شود به ژنتیک و وراثت او مرتبط است و به طور ساده‌ترهر فرد دارای دو نوع ژن است که از والدین خود به ارث می‌برد این دو ژن می‌توانند به هم شبیه یا متفاوت از باشند.
طبق نظریه مندل ژن رنگ تیره بر رنگ روشن اغلب غالب است و به همین دلیل فردی با دو ژن رنگ قهوه‌ای یا یک ژن آبی و یک ژن قهوه‌ای، اغلب رنگ چشم او قهوه‌ای می‌شود و تنها در صورتی که هر دو ژن آبی باشند رنگ چشم فرزند نیز آبی می‌شود.
منبع:ghatreh

همچنین ببینید

blurred-vision

از “تاری دید” ساده رد نشوید!

به گزارش مشرق، تاری ناگهانی دید ممکن است هشداری درمورد مشکلی جدی در سلامتی باشد. مداخله درمانی به‌موقع می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. علائم هشداردهنده زیر نشان می‌دهند باید تاری دید را جدی بگیرید؛ بنابراین اگر هر یک از این علائم را دارید زودتر به اورژانس مراجعه کنید: . تغییر بی‌دلیل و ناگهانی در بینایی (مثلاً تاری دید) . درد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *