آب‌میوه‌های طبیعی برای کاهش استرس

کاهش استرس با آبمیوه های ترکیبی

آبمیوه ترکیب گیلاس و کیوی

ویتامین ث موجود درمیوه ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همینطور کمک می کند تا بعد از یک روز سخت به ارامش برسید. در واقع تمام مرکبات سطح هورمون کورتیزول را به حد متوسط کاهش می دهد. هورمون کورتیزول زمان استرس ترشح می شود به همین علت پرتقال، نارنگی، گریپ فورت، لیمو را در لیست غذایی خویش بگنجانید.

کیوی دارای ویتامین ث زيادي است و آنزیم هایی که انرژی را بالا می برند فعال می کند. آب آلبالو هم سبب ترشح هورمون ملاتونین میشود این هورمون خواب و استراحت شما را تنظیم می کند.

نوشیدنی سیب و تمشک

سیب 2 عدد

تمشک 7 عدد

برگ نعنا چند پر برای خوشمزگی

مواد اشاره شده را به خوبی بشویید و داخل مخلوط کن بریزید تا یک نوشیدنی یک دست با رنگ قرمز- صورتی حاصل شود. چنانچه مشاهده کردید که نوشیدنی تان خيلي غلیظ شده است مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. پس از حاضر شدن این نوشیدنی خيلي زود آنرا مصرف کنید. این نوشیدنی برای صبحانه یا شام فوق العاده است.

نوشیدنی ضد استرس بادام، موز، آب نارگیل

به خاطر بالا بودن ویتامین ب، این آبمیوه طبیعی برای تسکین استرس کمک می کند که به سیستم عصبی اسیب می رساند. با این حال، منبع عالی از آهن، کلسیم و منیزیم است.

10 عدد بادام

1عدد موز

1 فنجان آب نارگیل( 200 میلی لیتر)

بادام، موز و آب نارگیل را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکنواختی به دست آید.

هر وقت استرس دارید، آبمیوه را بنوشید. این کار را 3 دفعه در هفته بعنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام دهید.

نوشیدنی توت فرنگی و موز

توت فرنگی 8 عدد

گلابی سبز 1 عدد

موز رسیده 1 عدد

مخمر آب جو 1 قاشق

 

شیوه تهیه و استفاده

این نوشیدنی هم بسیار خوشمزه و در عین حال بسیار موثر است. در واقع این نوشیدنی منبع آنتی اکسیدان ها بوده و همینطور مدر و ارامش بخش فوق العاده ای است. توت فرنگی سبب افزایش مقدار اندورفین موجود این نوشیدنی می شود. کافی است مواد ذکر شده را بشویید و در مخلوط کن بریزید و به خوبی میکس کنید. این نوشیدنی برای صبحانه بسیار عالی است. توصیه می شود دو یا سه روز در هفته از این نوشیدنی استفاده کنید.

شیوه تهیه یک نوع آب میوه شیر سویا ، برگه زردآلو و سیب

برای تهیه این آب میوه، برگه زردآلو را شب قبل در قدری آب سیب خیسانده و روز بعد آنرا با آب سیب و شیرسویا مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده به دلیل داشتن زردآلو، دارای آهن و بخاطر شیرسویا دارای ویتامین و کلسیم فراوانی است.

شما میتوانید بنا به میل و سلیقه خود از دیگر میوه ها هم استفاده نمایید؛ به طورمثال انجیر خشک را که در آب سیب خیس خورده است، با موز و شیرسویا مخلوط و میل کنید.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Food-and-anger

آیا تغذیه بر خلق و خو ما تاثیر می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، ارتباطِ بین تغذیه و سلامتِ روان به طور فزاینده‌ای مورد توجه دانشمندان و متخصصانِ تغذیه قرار گرفته است. مطالعات نشان داده‌اند که رژیمِ غذایی می‌تواند نقشی مهم در تنظیمِ خلق و خو و کاهش علائ اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب ایفا کند. تاثیر منفی برخی مواد غذایی عبارتند از: 1. غذاهای فرآوری شده و شیرین: مصرفِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *