Deafness

عجیب ترین دلیل بروز ناشنوایی در افراد

نسرین گوهری، رئیس انجمن شنواشناسی ایران در نشست خبری گفت: اختلالات مادرزادی یکی از علت‌های بروز کم شنوایی است که باید به موقع تشخیص داده شود. ضربه به سر به خصوص در تصادفات سبب بروز کم شنوایی می شود.

وی بیان کرد: غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد انجام می‌شود و کم شنوایی یک معلولیت پنهان است که آسیب‌های اجتماعی و جسمی در سنین بالاتر ایجاد خواهد کرد.

گوهری با بیان اینکه  تجویز سمعک برای فرد بیمار باید به موقع انجام شود، افزود: ارزبابی های تعادلی در دوران کودکی باید جدی گرفته شود و معتقدیم که کم شنوایی ناشی از صداهای بلند صنعتی موضوع مهمی است که باید در هنگام کار از گوشی‌های محافظ برای پیشگیری از کم شنوایی و پیرگوشی استفاده شود.

وی گفت: در این کنگره ۱۲۰۰ نفر از استادان این حوزه شرکت کرده‌اند و مطالب در محورهایی مانند کم شنوایی، سمعک، کاشت حلزون و ارزیابی شنوایی و ارزیابی سرگیجه ارائه خواهد شد.

همچنین مهنا جوانبخت عضو هیئت علمی دانشگاه توانبخشی نیز در ادامه این نشست گفت: در این کنگره ۲۱۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال که ۳۳ مقاله به صورت سخنرانی و۵۳ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید “ درمان ناشنوایی با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی

وی بیان کرد: در این کنگره ۹ پنل و ۲۰ کارگاه برگزار و ۳۵ تن از اعضای هیئت علمی در این کنگره سخنرانی می کنند.

جوانبخت ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت پیگیر غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد در بیمارستان و مراکز بهداشتی هستیم. شیوع کم شنوایی در دنیا از میان سه تولد در هزار تولد زنده است و این آمار در کشور نیز همین آمار است.

وی بیان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از افراد شاغل در کارهای  صنعتی و نوجوانانی که از تجهیزات نامناسب استفاده می کنند دچار پیر گوشی می شوند. پیرگوشی از ۴۰ سالگی معمولا شروع می شود و مداخلات مستقیم پزشکی نداشته و اقدامات توانبخشی باید برای این افراد انجام شود.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید ” مصرف برخی آنتی بیوتیک ها موجب ناشنوایی می شود

همچنین ببینید

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *