ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از تمیز و ساکشن کردن گوش و قطره‌های موضعی ضد قارچ درمان می‌شود، برای درمان عفونت‌های باکتریایی نیز از آنتی‌بیوتیک و داروهای موضعی استفاده می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برای درمان عفونت‌های مزمن که زمان طولانی همراه با بیمار بوده اگر منجر به پارگی پرده، از بین رفتن استخوانچه‌های گوش و انتشار عفونت در قسمت‌های داخلی شود به جراحی نیاز است، افزود: هنگامی که عفونت‌های گوش مزمن شوند موجب تخریب شده و در مواردی با خطر انتشار عفونت در عضوهای دیگر و عوارضی نظیر آبسه نیز بروز پیدا می‌کنند، به همین دلیل عفونت‌های گوش حتما باید جدی گرفته شود تا مزمن نشوند.

این متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه عفونت‌های حاد گوش بیشتر در کودکان دیده می‌شود، درباره علائم این عارضه گفت: درد گوش شایع‌ترین علامت عفونت حاد است، در مواردی که پارگی پرده گوش اتفاق افتاه باشد نیز با ترشح چرکی و یا ترشح چرک و خون مواجه هستیم. از دیگر علائم این عارضه نیز می‌توان به کاهش شنوایی و احساس گرفتگی در گوش اشاره کرد.

این پزشک متخصص همچنین درباره راه‌های پیشگیری از بروز این عارضه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از عفونت گوش تقویت سیستم ایمنی بدن است، همچنین داشتن تغذیه مناسب، مراقبت‌های بهداشتی و پرهیز از دستکاری گوش و فرو کردن اشیاء خارجی به داخل این عضو از دیگر راهکارهای پیشگیری از بروز این عارضه است،مخاط گوش بسیار ضعیف و حساس است و احتمال دارد حتی با دستکاری ضعیف و استفاده از گوش پاک‌کن نیز آسیب ببیند. توصیه می‌شود بعد از حمام و استخر گوش خشک شود و بهتر است برای این کار از سشوار استفاده شود و این اقدام با استفاده گوش پاک‌کن صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه شایع‌ترین علائم عفونت حاد گوش در افرادی که سن بالاتری دارند درد، سنگینی و خروج ترشح از گوش است، توضیح داد: در مواردی ممکن است عفونت گوش منجر به ایجاد عوارضی از جمله سرگیجه نیز شود.

منبع: میزان

Deafness

عجیب ترین دلیل بروز ناشنوایی در افراد

نسرین گوهری، رئیس انجمن شنواشناسی ایران در نشست خبری گفت: اختلالات مادرزادی یکی از علت‌های بروز کم شنوایی است که باید به موقع تشخیص داده شود. ضربه به سر به خصوص در تصادفات سبب بروز کم شنوایی می شود. وی بیان کرد: غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد انجام می‌شود و کم شنوایی یک معلولیت پنهان است که آسیب‌های اجتماعی …