تاثیرات شگفت انگیز ویتامین C در سلامت پوست

ویتامین C در دنیای مراقبت از پوست تاثیرات فوق العاده چشمگیری را دارد. درواقع این آنتی اکسیدان و ماده مغذی ضد التهاب برای بهبود رنگ و بافت پوست، آبرسانی پوست به عنوان ماده ایی که علائم پیری را به تعویق می‌اندازد شناخته شده است.

شما می‌توانید با مصرف میوه ها و سبزیجات ویتامین C را در دریافت کنید اما راه های دیگری هم برای بهره مندی از مزایای آن برای سلامت پوست وجود دارد. ویتامین C موضعی به طور قابل توجهی تاثیرات خود را در زیبایی و حفظ سلامت پوست می‌گذارد.

افزودن محصولات مراقبتی ویتامین C به روتین پوستی نه تنها پوستتان را روشن و شفاف می‌کند بلکه از آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های مضر نور خورشید به پوست جلوگیری و محافظت می‌کند. این آنتی اکسیدان قوی معمولا در پاک کننده های صورت، روغن ها، سرم ها و مرطوب کننده ها استفاده می شود.

فواید ویتامین C برای مراقبت از پوست

ویتامین C یا اسید اسکوربیک، ماده مغذی محلول درآب است که ر حفظ سلامت و شادابی پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ماده به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ضد پیری و ضد رنگدانه بودن از نظر بالینی تایید شده است. فواید زیادی که ویتامین C برای پوست دارد، می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • حفظ و ترمیم پوست
  • کلاژن سازی پوست
  • کاهش قرمزی پوست
  • کاهش لکه های تیره
  • التیام بخشیدن زخم ها
  • روشن کردن رنگ پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک

سیاهی زیر چشم

ویتامین C با تقویت پوست نازک زیر چشم به کاهش و پیشگیری از حلقه های سیاهی که در زیر چشم ظاهر می‌شوند کمک می‌کند. ویتامین C همچنین به دلیل دارا بودن ویژگی آنتی اکسیدانی سبب انعطاف پذیری و الاستیک شدن پوست شده و در نتیجه به پنهان کردن رگ های خونی زیر پوستی کمک می‌کند.

تولید کلاژن

هنگامی که ویتامین C به صورت موضعی استفاده می شود، فرآیند کلاژن سازی و الاستین را سریع تر می کند در نتیجه با جلوگیری از پیری زودرس پوستی صاف و سفت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پوست را آبرسانی می کند

زمانی که پوست رطوبت کافی را نداشته باشد لایه بالایی پوست یعنی اپیدرم خشک شده و خارش پوستی، پوسته پوسته شدن و پیری زودرس را برای فرد به همراه دارد. اما ویتامین C به حفظ آب پوست کمک کرده و از چرب شدن یا خشک شدن پوست پیشگیری می‌کند.

با تحقیقات انجام شده محققان متوجه شدند کسانی که از مکمل های ویتامین C استفاده کردند پوستشان نسبت به سایر افراد از حالت پایداری در آبرسانی و کشسانی برخوردار است.

قرمزی پوست را کاهش می‌دهد

لکه های پوستی و قرمزی پوست می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله بیماری های التهابی پوستی (مانند اگزما)، عوامل هورمونی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا شرایط پزشکی باشد. اما به لطف ویتامین C می‌توانید قرمزی پوست خود را کاهش دهید!

تحقیقات انجام شده نشان داده است که ویتامینC  به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش قرمزی پوست را به حداقل می رساند.

 

 

منبع: verywellhealth

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *