صدای اضافی در قلب کودکان را جدی بگیرید

سلامت نیوز:یک متخصص اطفال گفت: سوفل قلبی همان صداهای اضافی قلب نوزاد است که به دلیل تنگی رگهای قلب بوجود می آید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛حوا زارعی متخصص اطفال گفت: اگر در دو ماهه اول تولد از قلب نوزاد صدای غیر طبیعی یا اضافه ای شنیده شود باید به متخصص قلب مراجعه کرد.
وی در خصوص علائم ایجاد صدای اضافی و ناهنجاری قلب نوزاد ابراز داشت: ازعلائم صدای ناهنجار در روزهای اول تولد نوزاد ریز فاکتورهایی نظیر طپش قلب، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس و تعریق فراوان است که هنگام مشاهده باید به پزشک متخصص کاردیولوژیست مراجعه شود.
این متخصص اطفال به خستگی زودرس نوزاد هنگام شیر خوردن اشاره کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از علائم ناهنجاری های قلبی، خستگی زودرس است که اغلب نوزادان هنگام شیرخوردن خیلی زود خسته و از خوردن شیر خود داری می کنند، به علت خستگی می خوابند و به دلیل گرسنگی خیلی زود از خواب بیدار می شوند، همین مسئله باعث اختلال خواب و گریه های غیر طبیعی در شیرخوار می شود.
زارعی درباره دلایل ایجاد صدای اضافی و ناهنجاری های قلبی نوزاد اذعان داشت: از دلایل ایجادصدای اضافی و ناهنجاری قلب نوزاد تنگ شدن دریچه های قلبی، سوراخ شدن قلب، سابقه بیماری مادرزادی قلب در والدین، خواهر یا برادر و ازدواج های فامیلی است.
وی به عفونت های ویروسی دوران بارداری اشاره کرد و افزود: عفونت های ویروسی مادر نیز یکی دیگر از دلایل ناهنجاری های قلب نوزاد است، بطوری‌که اگر مادر در هر دوره‌ای از بارداری به این ویروس مبتلا شود، جنین دچار ناهنجاری های شدید مادرزادی همچون، بیمارهای قلبی و تنگی شریان قلبی می شود.
زارعی در خصوص سوفل قلبی نوزادان گفت: سوفل یا همان صدای ناهنجار قلبی از بیماری های شایع قلبی نوزادان است که در صورت نادیده گرفتن آن تهدیدی برای سلامت قلب نوزاد است که با مراجعه سریع به پزشک و درمان های دارویی و در صورت لزوم جراحی زود هنگام می توان این تهدیدات را کاهش داد.
منبع:سلامت نیوز

Pneumonia

سالانه جان 1 میلیون کودک در اثر ذات الریه گرفته می‌شود

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری‌های پنوموکوک، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حسن زاد، با عنوان این مطلب که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است، افزود: پنومونی یا ذات‌الریه به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر …