سرطان سینه همیشه با توده شروع نمی شود

محققان می گویند، از هر شش مورد سرطان سینه یکی با علائمی غیر از توده های مشکوک شروع می شود.
محققان کالج لندن می گویند که زنان باید از سایر نشانه های هشداردهنده آگاه باشند تا بتوانند زود کمک بگیرند.به گفته آنها ورم زیر بغل یا عفونت در بافت سینه باید توسط پزشک معاینه شود.
همینطور تغییرات در نوک سینه، خونریزی و ترشح و هرگونه درد و ناراحتی روی پوست سینه باید بررسی شود.
محققان، که نتایج مطالعه خود را در کنفرانس موسسه تحقیقات ملی سرطان در لیورپول ارائه می کنند، علائم بیماری 2300 زن را که اخیرا به سرطان سینه مبتلا شده اند بررسی کردند.
آنها دریافتند که زنانی که علائمی غیر از ظاهر شدن توده در سینه دارند به احتمال بیشتر ویزیت دکتر را عقب می اندازند.
دکتر کارن کندی مدیر موسسه تحقیقات ملی سرطان گفت: این پژوهش نشان می دهد که خیلی زیاد پیش می آید که زنان با ظاهر شدن علائم سرطان سینه دکتر نمی روند.
علت می تواند این باشد که مردم به سادگی از این مساله که سرطان سینه می تواند به شکل های خیلی مختلفی ظاهر شود، یعنی نه فقط به شکل توده، بی خبرند.
در مورد بیماری ای مثل سرطان سینه، تشخیص بیماری در اسرع وقت اهمیت اساسی دارد تا برای معالجه برنامه ریزی و درمان شروع شود.بیماری هرچه سریعتر تشخیص داده شود شانس درمان آن بیشتر می شود.
در انگلستان و ولز حدود 9 زن از هر 10 زنی که به سرطان سینه مبتلا می شوند برای حداقل پنج سال یا بیشتر زنده می مانند.حدود شش نفر از هر ده نفر هم بیش از 20 سال زندگی خواهند کرد.در انگلیس به زنان 50 تا 70 ساله توصیه می شود هر سه سال یک بار تحت معاینه قرار گیرند.
منبع:ایرنا

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …