راز عمر طولانی مردم ژاپن را می دانید؟

14 دلیلی که  ژاپنی ها بیشتر از افراد دیگر بر روی زمین زندگی می کنند

این یک راز نیست که مردم سرزمین آفتاب طولانی ترین طول عمر را دارند.

 

1.خوردن سبزیجات زیاد راز عمر طولانی ژاپنی ها:

 

به طور سنتی، ژاپنی ها مقدار زیادی برنج، سبزی و ماهی می خورند و علاقه ی ژاپنی ها به سویا و جلبک دریایی تخمیر شده به این معنی است که آنها کمبود ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی مفید ندارند.

 

2. آنها غذای خوشمزه خود را متفاوت طبخ می کنند:

 

غذاهای ژاپنی شامل بخارپز، کباب کردن، جوشاندن، سرخ کردن، پخت آرام و تخمیر می شود.آنها همچنین عادت دارند حداقل یک کاسه سوپ بخورند و این کار برای خوردن با هم سبزی و ماهی با مقدار زیادی از فیبر از لوبیا، برنج، و اغلب لوبیا و برنج مفید است.

 

3. نوشیدن چای زیاد از رازهای عمر طولانی ژاپنی ها:

فرهنگ بزرگ نوشیدنی های چای مختلف و بزرگی در ژاپن وجود دارد – و چای ژاپنی با کیفیت خوب حاوی آنتی اکسیدان های بسیار بیشتری از قهوه است.
این مخصوصا در چای ژاپنی صادق است: ماتچا، چای پودری خوبی 7(و اغلب گران) است که از برگ های جوان رشد یافته ای است.

4.خوردن غذای تازه راز عمر طولانی مردم ژاپن:

با وجود مقدار زیادی از زمین های زراعی، نیازی به آوردن و بردن غذا از مسیرهای بسیار دور نیست .بازارهای ژاپنی، غذا به روز نمی شود – بلکه هر نیم ساعت این اتفاق می افتد.

 

5.داشتن بشقاب های کوچک یک از رازهای عمر طولانی ژاپنی ها:

 آداب و رسوم بخش بزرگی از زندگی ژاپنی است و بخشی از آن استفاده دقیق از چاشنی های چینی است، خوردن غذا از یک بشقاب کوچک یا کاسه برنج، فقط غذا را کم بریزید، هر بار هر غذا را در ظرفی کوچک بریزید

.

6. آنها بیشتر راه می روند، می ایستند و چرت می زنند:

بخشی از زندگی روزانه ژاپنی ها رفت و آمد است – بالا رفتن، رفتن به ایستگاه، منتظر قطار ماندن، ایستادن در قطار، راه رفتن از ایستگاه تا محل کار و زندگی.حمل و نقل عمومی در ژاپن یک هنجار است و مردم با دوچرخه ها قطار را می گیرند – ماشین یک وسیله لوکس محسوب می شود.ب توالت های مدرس های قدیمی ژاپنی مدل چمباتنه زدن است، که برای روده ها سالم تر است.

 

7.-ورزش صبحگاهی از رازهای عمر طولانی مردم ژاپن :

ژاپن به معنای واقعی کلمه، برنامه های ورزشی در فضای باز دارد که هر روز صبح در گروه های عظیم انجام می شوند .فواید آن افزایش سطح ورزش، هوشیاری و انرژی، همراه با انعطاف پذیری بهتر و تمرکز در محل کار و مدرسه است.

 

8. داشتن مراقبت بهداشتی جهانی از رازهای عمر طولانی ژاپنی ها:

از دهه 1960، ژاپن یک سیستم مراقبت بهداشتی اجباری داشته است که تنها 8% از GDP را در بر می گیرد و مردم را بسیار سالم نگه می دارد.

 

9. آنها زمان بیشتری را در خارج از منزل می گذرانند:

علاوه بر پیاده روی تقریبا در همه جا، غذا خوردن با دوستان در بیرون از خانه بیشر انجام می شود تا در خانه. فضاهای زندگی ژاپن نسبتا ارزان هستند، در حالی که قیمت رستوران ها نسبتا ارزان است

.

10.تمرکز کردن ژاپنی ها بر روی پاکیزگی راز عمر طولانی:

ژاپنی ها وسواس به تمیزی دارند و برایشان خوب است ؛ روش های فرهنگی آنها عمدتا بر پایه سنت های شینتوئیستی استوار است که بخش عمده ای از آن، مفهوم تصفیه است. در ژاپن، غیر معمول نیست که دو بار در روز در تابستان افراد به حمام بروند.

 

11.مصرف غذاهای دریایی از رازهای عمر طولانی مردم ژاپن:

برای ژاپنی ها، غذاهای دریایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند ؛ در واقع، غذاهای سنتی ژاپنی ‘واشوکو’ نام دارد. ماهی ها یک عنصر ضروری در غذاهای سنتی ژاپنی هستند.
ژاپنی ها واقعا از غذاهای آشامیدنی و کالری زیاد لذت نمی برند، در عوض، آنها دوست دارند انواع زیادی سبزیجات، ماهی و برنج بخورند و از آنها لذت می برند ؛ خوردن جلبک دریایی که غنی از مواد مغذی است

.

12.مصرف نکردن محصولات لبنی راز عمر طولانی مردم ژاپن:

ژاپنی ها از محصولات لبنی مصرف نمی کنند ؛ اگر چه شیر غیر چرب بسیار سالم است، اما بسیاری از مردم شیر 1% و 2% می خورند. چه آنها لاکتوز را تحمل کنند چه نکنند، مردم ژاپنی واقعا اصلا واقعا لبنیات را در تمام عمر خود نمی خورند ، آنها بیشتر طرفداران نان یا گوشت هستند.

 

13. آنها برنج را بر نان ترجیح می دهند:

برنج (بخار پز) با تقریبا همه چیز در ژاپن خورده می شود. این به این معنی است که آنها از غذاهای فرآوری شده، از جمله نان استفاده مصرف نمی کنند.نان از آرد تصفیه شده یا آرد همه کاره ساخته شده است که می تواند سیستم گوارش را مختل کند.

 

14. اهمیت مردم ژاپن به وعده صبحانه از رازهای عمر طولانی:

برای ژاپنی ها، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است . آنها روزهای خود را با بشقاب های متنوعی که شامل سبزیجات، برنج، سوپ، تخم مرغ و نوشیدنی ضروری – چای سبز هستند، آغاز می کنند.

منبع:نمناک

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *