486

در تابستان مراقب سلامت و زیبایی پاهایتان باشید

486

صل تابستان باید از چند جنبه مراقب سلامت پا بود. به این دلیل كه این فصل، وی‍ژه پوشیدن كفش صندلی است و به همین دلیل پا و سلامتی آن بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. به سلامتی و زیبایی‌ پاهای‌تان اینطور توجه كنید.

هر روز بشویید

اگر هر روز هم حمام نمی‌روید، ‌اما هر روز بعد از بازگشتن به خانه، كف پا تا مچ را با آب ولرم و صابون بشویید و خشك كنید. به این ترتیب ذرات باقی مانده ناشی از عرق، باعث بوی نامطلوب و بیماری‌های متعدد پا نشده و از سوی دیگر اگر كفش صندل پوشیده‌اید، ‌آلودگی كوچه و خیابان روی پاها باقی نمی‌ماند.

سنگ پا مهم است

حتما كف پای‌تان را در حمام سنگ پا بكشید. این كار باعث لایه‌برداری از پوست كف پا و تمیز شدن آن می‌شود.

از كرم استفاده كنید

بعد از هر بار حمام كردن یا شستن پا، رطوبت طبیعی كف پا كاهش پیدا می‌كند. همین مساله زمینه‌ساز ترك خوردن پاشنه پا است. بعد از كرم زدن، جوراب بپوشید تا كرم كاملا به خورد پا برود.

شست‌وشوی وی‍ژه

این هم گزینه دیگری برای تمیز كردن و ماساژ دادن پا‌ست. با این كار هم پا تمیز و شفاف شده و هم اینكه خوشبو می‌شود. یك عدد لیموترش تازه را با یك سوم قاشق چای‌خوری نمك در نیم لیتر آب حل كنید و آن را در ظرف مناسب بریزید و پاها را تا مچ داخل آن قرار دهید.آنگاه با دست پاها را ماساژ بدهید.

منبع:برترین ها

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *