Turmeric

این ادویه یک آنتی بیوتیک طبیعی است!

بسیاری از افراد در مواقعی که دچار سرماخوردگی می‌شوند از داروهای آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند تا علائم بیماری آنها بهبود یابد؛ فارق از اینکه مصرف داروهای شیمیایی می‌تواند عوارض جدی در طولانی مدت برای آنها به همراه داشته باشد.

اما راه حل چیست؟ آیا می‌توان به صورت طبیعی بیماری سرماخوردگی یا سایر عفونت ها را درمان کرد؟ کدام ادویه به از بین رفتن عفونت های بدن کمک می‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم:

آنتی بیوتیک طبیعی

از زمان های قدیم افراد در مواقعی که دچار بیماری می‌شدند از ادویه های هندی مانند زردچوبه به عنوان دارویی برای از بین بردن عفونت های بدن استفاده می‌کردند. از سوختگی و بریدگی های جزئی گرفته تا درمان سرماخوردگی!

زردچوبه یکی از گیاه های درمانی است که خواص فوق العاده آن باعث شده تا بسیاری از افراد بجای مصرف داروهای آنتی بیوتیک از آن استفاده کنند. این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال و ضد التهابی این قابلیت را دارد تا در برابر التهابات، عفونت ها و برخی از بیماری ها بدن را مقاوم کند.

علاوه بر آن مصرف زردچوبه می‌تواند در بهبود بیماری های قلبی عروقی، کاهش ریسک ابتلا به انواع سرطان و حفظ سلامت پوست موثر واقع شود.

نحوه استفاده از زردچوبه برای درمان عفونت های بدن

اگر دچار عفونت و التهاب شده اید به دو روش می‌توانید از مزایای بی نظیر این ادویه بهره مند شوید:

ترکیب زردچوبه با شیر:

شما می‌توانید روزانه به صورت ناشتا نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با شیر یا آب جوش مخلوط کنید و سپس آن را میل کنید. این نوشیدنی ممکن است برای برخی از افراد تلخ به نظر برسد که می‌توان با اضافه کردن عسل طعم آن را به دلخواه تغییر داد.

ترکیب عسل و زردچوبه:

عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ از این رو می‌تواند خواص زردچوبه را افزایش دهد. برای بهره مندی از مزایای فوق العاده این ترکیب می‌توانید به اندازه یک چهارم فنجان عسل خالص را به دو قطره لیمو تازه و یک قاشق چای خوری زرد چوبه مخلوط کنید و در ظرف درب دار نگه دارید.

بهتر است برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، از بین بردن آلرژی و … مخلوط عسل و زردچوبه را 3 بار در روز به اندازه یک قاشق چای خوری تا زمان بهبود یافتن استفاده کنید.

مزایای زردچوبه چیست؟

  • کاهش التهاب
  • درمان عفونت های بدن
  • کاهش یا از بین بردن درد
  • کمک به بهبود عملکرد هضم
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کمک به بهبود رفع اضطراب و افسردگی

فواید عسل چیست؟

  • کنترل وزن
  • متعادل کردن سطح قند خون
  • کمک به بهبود سوختگی و زخم ها
  • کمک به درمان سرفه و سرماخوردگی

همچنین ببینید

Decreased-serotonin

یافته‌های جدید در مورد مه مغزی طولانی مدت ناشی از کرونا

تحقیقات جدید، ارتباطی بین “مه مغزی طولانی مدت” ناشی از کرونا و کاهش سطح “سروتونین” پیدا کرده است. سروتونین یک ماده شیمیایی در بدن است که بر خلق و خو، خواب، حافظه و عملکرد روده تاثیر می‌گذارد. این تحقیقات نشان می‌دهد که باقی ماندن ویروس در روده پس از بهبودی کرونا می‌تواند باعث کاهش جذب ماده‌ای به نام “تریپتوفان” شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *