خواص خوردن شیر زردچوبه قبل از خواب

شیر طلایی چیزی است که شما اگر نصف قاشق پودر زردچوبه و یک فنجان شیر را با هم مخلوط کنید بدست می آورید. این نوشیدنی را اگر قبل از خواب میل کنید خواص شگفت انگیزی دارد. می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، بدن شما را از طریق کبد پاک کند، و حتی ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.

خواص خوردن شیر زردچوبه

1. سم زدایی کبد

اثبات شده است که زردچوبه برای کبد مفید است. زردچوبه در بدن ، به عنوان یک پاک کننده عمل می کند و از انباشت اسید چرب در کبد جلوگیری می کند. به همین دلیل است که شیر زردچوبه توانایی کبد شما برای پردازش مواد غذایی و مواد شیمیایی را افزایش می دهد و به طور مرتب از آن موادی که نیازی ندارید دفع می کنید. به این ترتیب بدن شما را پاک می کند.

2. کاهش التهاب بدن

مولکول اصلی زردچوبه ماده ای به نام کورکومین است که تحقیقات نشان می دهد، دارای خواص ضد التهابی برای درمان التهاب های معمول، و نیز شرایط سخت تر مانند آرتریت، بیماری التهابی روده، پانکراتیت و بسیاری موارد دیگر است. پس از نوشیدن یک لیوان شیر “طلایی”، کورکومین موجود در نوشیدنی، آنزیم های خاصی را که باعث التهاب بدن شما می شود را کاهش می دهد و میزان تورم شما را کاهش می دهد.

3. افزایش توانایی بدن در مبارزه با باکتری

شما یک افزایش آنتی بیوتیکی دریافت خواهید داشت. مطالعات نشان داده است که زردچوبه دارای خواص آنتی بیوتیک است که در برابر باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها مبارزه می کند و یک درمان برای سرماخوردگی و گلودرد است.

4. مبارزه با سرطان

زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی درون شما عمل می کند. تحقیقات نشان می دهد که زردچوبه می تواند استرس اکسیداتیو را ایجاد کند که باعث ایجاد رادیکال های آزاد درون بدن شما می شود که می تواند باعث جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان شود. اما این نه تنها از سرطان جلوگیری می کند، بلکه می تواند با آن مبارزه کند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که زمانی که شما زردچوبه مصرف می کنید می تواند رشد تومور را متوقف کند.

5. کاهش چربی بدن

زردچوبه نه تنها متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود که هضم بدنتان هم سریع تر شود. مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف مرتب شیر زردچوبه باعث کاهش وزن ، جلوگیری از تجمع چربی در بدن می شود و آن یک ماده موثر برای افزایش سرعت رژیم کاهش وزن است.

6. قلب قوی و سالم

زردچوبه آزاد کردن سیتوکین ها در بدن شما را محدود می کند. سیتوکین ها مواد هستند که مربوط به التهاب و بیماری های قلبی عروقی هستند. مصرف شیر زردچوبه هر شب می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند.

7. مغز سالم تر و هوشیارتر

اگر قبل از خواب، شیر زردچوبه بخورید ، سطح BDNF را افزایش می دهید که ماده ای است که تعداد اتصالات عصبی ساخته شده در مغز را افزایش می دهد و خطر ایجاد شرایط دژنراتیو مانند آلزایمر را کاهش می دهد.

8. تقویت سیستم ایمنی بدن

کورکومین موجود در زردچوبه یک عامل قدرتمند است که مواد شیمیایی دفاعی مانند سلول های T، سلول های B، سلول های قاتل طبیعی و غیره را فعال می کند. سیستم ایمنی بدن شما قدرت بیشتری برای حمله به جسم بیگانه به دست می آورد.

منبع:بیتوته

blood-test

انقلابی در تشخیص سرطان روده بزرگ با آزمایش خون

آزمایش خون جدیدی برای سرطان روده بزرگ ساخته شده که می‌تواند در حدود ۸۳ درصد موارد این سرطان را تشخیص دهد. بر خلاف کولونوسکوپی که فرایندی پیچیده و نیازمند آمادگی قبلی است، این آزمایش به سادگی با دادن خون انجام می‌شود و حتی ممکن است بتوانید آن را همزمان با چکاپ منظم خود نزد پزشک انجام دهید. با اینکه این …