داروی آرامبخش کاملا طبیعی برای درمان بی خوابی

قرص های آرامبخش یا خوردنی طبیعی برای درمان بی خوابی

علائم بی خوابی

برخی از علائم بیخوابی، عبارتند از:

بیدار شدن در طول شب
احساس خستگی در صبح
عصبانیت
خستگی
سردرد
دشواری در تمرکز
مشکلات هاضمه
افسردگی
قرص های آرامبخش

 

ماست به عنوان قرص های آرامبخش طبیعی و درمان بیخوابی

با این حال درمان بی خوابی با تغییر رژیم غذایی مانند خوردن ماست قبل از خوابیدن ممکن است به طور موثر با بیخوابی مواجه باشد. تریپتوفان یک آمینو اسید است که بدن برای تولید ملاتونین و سروتونین استفاده می کند. هر دو، مواد شیمیایی مغز هستند که آرامش و خواب آلودگی را القا می کنند.

مصرف غذاهایی که شامل تریپتوفان است، به این فرآیند کمک می کند. ماست حاوی تریپتوفان است، همان طور که شیر دارد. با این حال هضم ماست، به خصوص برای آن هایی که ممکن است حساسیت به لاکتوز داشته باشند، آسان تر است. قبل از رفتن به فروشگاه و خرید ماست، باید بدانید که همه ماست ها به خواب کمک نخواهند کرد.

 

کدام ماست مناسب برای درمان بی خوابی است؟

شما باید زمانی که ماست را به عنوان یک وعده خواب برای درمان بی خوابی به عنوان یک میان وعده انتخاب می کنید، ماستتان را درست انتخاب کنید:

از ماستی که قند بالایی دارد خودداری کنید.

آن ها ممکن است سطح قند خون شما را بالا ببرد، که با تریپتوفان ماست تداخل دارد.

ماست ساده، یا برخی دیگر که قند کمی دارند را بخرید.

اگر دوست دارید، می توانید ماست ساده را با غذاهایی که به طور طبیعی شیرین هستند، مانند میوه شیرین کنید.

برای کمک به تریپتوفان، کربوهیدرات هایی مانند شیرینی های گرانولا، یا ماست را با شیر خشک سبوس دار و یا نان تست کنید. از طریق ترکیب ماست و کربوهیدرات، کربوهیدرات به بدن شما کمک می کند تا خون را از اسیدهای آمینه دیگر پاک کند و آنطور که در بخش سلامت نمناک می خوانید این کار به تریپتوفان که در ماست به مغز شما سریع تر و موثرتر می رسند، کمک می کند.

خواص ماست برای بی خوابی

یکی دیگر از خواص ماست برای بی خوابی، وجود پروبیوتیک ها می باشد. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که در بدن شما کار می کنند تا سیستم گوارشی شما را سالم نگه دارند.

با خوردن ماست در هنگام خواب، این کار می تواند برای کاهش هر گونه مشکل معده و روده که ممکن است به خاطر بی خوابی، و / یا کمک به به حداقل رساندن مشکلات معده و روده وجود داشته باشد، مانع خواب شما می شود. لازم به ذکر است که خوردن ماست قبل از خوابیدن هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

خوردن مواد حاوی کافئین برای بی خوابی

اگر شما غذاها و مایعات دیگری را مصرف کنید که حاوی کافئین باشند و کافئین آن را خنثی می کند. نه تنها قهوه، چای و نوشابه حاوی کافئین است، بلکه غذاهایی مانند کیک، کلوچه، آب نبات و پودینگ هم همینطور هستند.

برخی از غذاها مانند گوشت گاو، دانه آفتابگردان، و حتی بلغور جو نیز گاهی از کافئین هستند. دقت کنید که برچسب غذایی را قبل از مصرف بخوانید. همچنین باید بدانید که بسیاری از مسکن ها هم حاوی کافئین هستند.

تاثیر خوردن مواد حاوی کافئین قبل از خواب

قبل از اینکه آن شیشه شربت سردرد را قبل از خواب بخورید، برچسب را چک کنید. اگر حاوی کافئین است، از آن اجتناب کنید. سردرد شما ممکن است از بین برود، اما می تواند تمام شب شما را بیدار نگه دارد، چه ماست بخورید و چه نخورید.

اگر با بی خوابی بیش از حدی سر و کار دارید، به پزشک خود مراجعه کنید. بی خوابی مزمن یا بی خوابی که بیش از یک ماه طول می کشد، باید مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است دلیلی برای مشکل سلامتی وجود داشته باشد که شما قادر به خوابیدن در شب نیستید و با ماست بهبود نمی یابد.

پنج دلیل برای خوردن ماست قبل از خواب:

1. خواب راحت:

همان طور که ذکر شد ماست حاوی تریپتوفان است. این یک آمینو اسیدی است که به تولید مواد شیمیایی خواب و استراحت به نام سروتونین و ملاتونین کمک می کند. ماست تولید این مواد شیمیایی را افزایش می دهد که تاثیر آرامش بخشی روی مغز برای کمک به خواب خوب در طول شب دارند.

2. مفید برای افرادی که تحمل لاکتوز ندارند:

به طور سنتی ما قبل از خوابیدن یک لیوان شیر گرم می خوریم. شیر نیز حاوی تریپتوفان است, بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند, می توانند بهتر بخوابند.

اما افرادی که عدم تحمل لاکتوز را ندارند نمی توانند شیر بنوشند. باکتری های اسید لاکتیک در ماست لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل می کنند، که مقدار لاکتوز را در ماست کاهش می دهد.

3. کمک به هضم:

یک سیستم گوارشی خوب راه طولانی در ایجاد و حفظ سلامتی خوب دارد. بسیاری از مسائل بهداشتی ما ارتباطی با سلامت روده ما از جمله ایمنی و مشکلات تیروئیدی دارند. بنابراین تقویت خوب دستگاه گوارش ضروری است.

پروبیوتیک ها باکتری ها یا فلور طبیعی روده هستند. آن ها در دستگاه گوارش از زمان تولد و برای کمک به فرآیندهای هضم حضور دارند. شیر و فراورده های لبنی مانند ماست, کفیر و دوغ از غذاهای حاوی پروبیوتیک طبیعی هستند.

4. حفظ وزن:

چیزی که شما قبل از خواب در بدن خود قرار می دهید و در طول روز بر وزن شما تاثیر می گذارد، مهم است. ماست یک غذای کم کالری برای ارضای نیاز و میل شدید شبانه است.

خوردن ماست قبل از خواب سالم است و باعث افزایش وزن نمی شود. اما باید آنچه را که در طول روز می خورید، بررسی کنید.

5. کمک به ساخت ماهیچه:

پروتئین ها به رشد عضلانی لاغر کمک می کنند. ماست غنی از پروتئین است و خوردن آن قبل از خواب ممکن است به جلوگیری از ریزش ماهیچه در طول خواب و نگه داشتن آن ها به شکل خوب کمک کند. ماست دارای پروتئین های با کیفیت خوب با تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز است.

منبع:نمناک

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *