نوشیدنی کافئین دار و کاهش ناگهانی شنوایی

نوشیدنی کافئین دار و کاهش ناگهانی شنوایی

آیا میدانستید مصرف مدام نوشیدنی های کافئین دار می تواند باعث آسیب به شنوایی تان شود وقتی در معرض صداهای مهیب و ناگهانی قرار میگیرید قدرت و توان شنوایی تان را به طور موقت از دست خواهید داد و اگر نوشیدنی کافئین دار نیز مصرف کرده باشید منتظر شدت یافتن این موضوع باشید.
مطالعه جدید محققان نشان می دهد مصرف کافئین بعد از قرار گیری در معرض سر و صداهای بلند تاثیر منفی بر توانایی گوش در بازیابی شنوایی دارد.
امروزه انسان همراه با زندگی در مکان های شهری در معرض صداهای بسیار زیادی قرار می گیرد که برخی از آنها ممکن است برای همیشه به شنوایی او لطمه وارد کرده و موجب ناشنوایی دائمی شوند.
مطالعه محققان دانشگاه مک گیل کانادا نشان می دهد کافئین می تواند به روند بازیابی گوش بعد از تجربه سروصداهای بلند آسیب برساند.
دکتر «فیصل زاواوی» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: زمانیکه گوش در معرض صداهای بلند نظیر سروصداهای موجود در کنسرت یا مترو قرار می گیرد، دچار کاهش موقتی شنوایی می شود که به آن تغییر آستانه موقت شنوایی گفته می شود.
به گفته وی، این اختلال معمولا بعد از ۷۲ ساعت برطرف می شود، اما در صورت تداوم علائم، این آسیب و صدمه به شنوایی می تواند دائمی شود.
حال این محققان با آزمایش بر روی خوک ها دریافته اند که نوشیدن کافئین پس از قرارگیری در معرض صداهای بسیار بلند خطرات زیادی برای شنوایی فرد خواهد داشت، چراکه مصرف کافئین می تواند روند بازسازی ساختار شنوایی در افرادی که شنوایی خود را به صورت موقتی از دست داده اند، با اختلال مواجه سازد و حتی ممکن است فرد قدرت شنوایی خود را به صورت دائمی از دست بدهد.
محققان توصیه می کنند افراد بعد از رفتن به مکان های پرسروصدا نظیر کنسرت، از مصرف نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه خودداری کنند.
منبع:ghatreh

همچنین ببینید

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *