خوشبختی را می توان آموخت

خوشبختی را می توان آموخت

محققان آلمانی به تازگی ثابت کرده اند که با به ‌کارگیری روش هایی می‌توان خوشبخت‌ زندگی کردن را آموخت.
‘میشائلا بروهم بادری’ محقق نهاد آلمانی روانکاوی مثبت، معتقد است که خوشبختی آموختنی است. او به کسانی که دایم ناراضی هستند توصیه می‌کند، برای خود شرایطی فراهم آورند که احساس موفقیت به آن‌ها دست دهد. مثلا در محل کار خود وظایف بیشتری را به عهده بگیرند، یا وان حمام را تمیز کنند، یا به گلدان‌های باغچه برسند یا به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.
به گفته‌ی این محقق، رسیدن به هدف در مغز باعث ترشح ماده‌ی دوپامین که به ‘هورمون خوشبختی’ معروف شده، می‌شود.
به عبارت دیگر کسی که منفعل است و کاری انجام نمی‌دهد، فرصت تجربه‌ی حس خوش خوشبختی را نیز از خود می‌گیرد. بروهم بادری می‌گوید:کسی که روی مبل می‌نشیند و تکان نمی‌خورد تلاش نمی‌کند که به موفقیت دست یابد و در نتیجه دوپامین هم در مغز ترشح نمی‌شود.
به نظر این محقق که در دانشگاه ‘تیرییر’ نیز تدریس می‌کند، تحسین و تمجید اغلب تاثیرات مثبت کوتاه مدت دارند. برای این که انسان بتواند در دراز مدت احساس خوشبختی کند باید احساسات خوش را در خود تقویت کند، کاری که همیشه خواهان انجام آن بوده دست بزند، با دوستانش رابطه‌های پابرجا برقرار کند و به زندگی‌خود معنی دهد.
کارول رایف، روانکاو آمریکایی، در این رابطه می‌گوید که تامین 6 اصل به‌طور کلی حس خوشبختی در انسان برمی‌انگیزاند: اعتماد به نفس، ارتباطات اجتماعی، استقلال، داشتن هدف در زندگی، شرکت در فعالیت‌های سازنده و تکامل فردی.
منبع:ایرنا

 

همچنین ببینید

cold-feet

6 عامل مهمی که منجر به سردی پا می‌شود

بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند. این کار خون را از اندام‌های بیرونی ما دور می‌کند تا بخش‌های داخلی بدن را گرم نگه دارد. افراد لاغر و کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *