رابطه جنسی بعد از بچه دار شدن

بعد از بچه دار شدن رابطه جنسی به چه شکلی در خواهد آمد؟

رابطه‎جنسی زن و شوهرها، چه زمانی که به تازگی بچه‌دار می‌شوند و چه زمانی که فرزندان‌شان بزرگ شده‌اند، دیگر به سادگی قبل، یعنی به سهولت آغاز زندگی مشترک نخواهد بود، اما این بدین معنا نیست که آنها نباید ارتباط زناشویی خود را حفظ کنند یا باید از خیر آن بگذرند! بلکه لازم است با انجام تدابیری به رابطه خود تداوم ببخشند.

متاسفانه خستگی و تاثیر استرس‌های زندگی روزمره از یک طرف و فراهم نبودن حریم و فضایی که زوج در آن احساس امنیت و اطمینان خاطر کنند از سوی دیگر، باعث می‌‌شود مناسبات جنسی به لحاظ کمیت و کیفیت دچار تغییرات جدی شوند.

این تغییرات معمولا ابتدا به کیفیت و رضایتمندی زوج از رابطه زناشویی آسیب می‌زند و سپس به تدریج باعث می‌شود تا زن و شوهر اصولا تمایل چندانی برای ورود به یک تعامل جنسی نداشته باشند.

چنانچه این نداشتن تمایل فقط از سوی یکی از طرفین باشد، می‌‌تواند باعث ایجاد تنش در سایر جنبه‌های روابط زوج شود.

اگر سرد شدن روابط زناشویی از سوی هر دو طرف باشد، اگرچه به ظاهر نارضایتی کمتری ایجاد می‌کند ولی به تدریج صمیمیت و تعامل عاشقانه زوج آسیب می‌بیند، بنابراین هیچ عاملی از جمله محدودیت فضا، زمان، استرس‌های معمول، بیماری های مختلف و غیره نباید زندگی زناشویی زن و شوهر را متوقف کند یا کیفیت آن را در حدی پایین آورد که عملا نتواند نقش خود را در حفظ عشق و صمیمیت آنها ایفا کند.

یافتن زمان و شرایط مناسب

بیشتر والدین پرمشغله، بالاخره زمانی برای استحمام یا مسواک زدن دندان‌ها پیدا می‌کنند، بنابراین، پیدا کردن کمی زمان در برنامه‌ روزانه‌ برای لذت بردن از روابط صمیمانه نیز برایشان امکان پذیر است.

پس لازم است اولویت‌های‌تان را سازماندهی کنید، به‌طوری‌که بتوانید با همسرتان هم وقت بگذرانید و بودن بچه‌ها در خانه نباید مانع نزدیکی شما به هم باشد.

گاهی لازم است که زن و شوهر برای یافتن زمان مناسب، در کارهای منزل و خواباندن فرزندان با هم همکاری کنند. هیچ‌یک نباید مسئولیت این کار را به تنهایی به طرف مقابل بسپارد، بلکه با همراهی و همکاری می‌توانند زمان مناسب را پیدا کنند.

برخی توصیه‌ها در یافتن شرایط و زمان مناسب عبارتند از:

شب‌ها با همدیگر به رختخواب بروید. اگر ساعت‌ها قبل یا بعد از همسرتان به رختخواب بیایید، این احتمال وجود دارد که وقتی یکی از شما برای رابطه جنسی آماده است دیگری خواب باشد.

زود به رختخواب بروید. اگر هم بچه‌ها میلی به خوابیدن نشان نمی‌دهند اهمیت ندهید، تلویزیون را خاموش کنید، مجبور خواهند شد که به اتاق‌ شان بروند.

یک شب بچه‌ها را بیرون بفرستید. دوستان یا خانواده خیلی وقت‌ها از نگه داشتن فرزندان‌تان خوشحال می‌شوند. از این سخاوت آنها استفاده کرده و زمان بیشتری را تنها در خانه کنار هم بگذرانید.

اگر شب‌ها آنقدر خسته‌اید که فقط دوست دارید بخوابید، می‌توانید زمانی از عصر را برای رابطه‎ جنسی خود اختصاص دهید. شاید سخت باشد، اما به تدریج عادت می‌کنید.

والدین چطور باید برنامه رابطه جنسی‌شان را تنظیم کنند تا برای کودک مشکلی پیش نیاید؟

آنها باید ساعاتی که قرار است رابطه داشته باشند را به وقتی موکول کنند که کودک خواب است یا در خانه نیست. حتی می‌توان رابطه جنسی را از شب به صبح و زمانی که کودک خواب است موکول کرد.

اگر سن بچه طوری باشد که بتوان آن را به کسی سپرد بهتر است در هفته برای یک ساعت این کار را انجام داد تا والدین بدون استرس از بیدار شدن فرزند، رابطه جنسی‌شان را برقرار کنند.

تولد فرزند در زندگی مشترک چیزی است که باید زندگی را بهتر و کامل‌تر کند، اما رفتار ناآگاهانه پدر و مادر گاهی اوقات باعث می‌شود زندگی با مشکلات جدی روبرو شود.

به طور مثال گاهی اوقات زوجین به دلیل همین هراس از دیده شدن در مقابل کودک مدام رابطه‌شان را به تعویق می‌اندازند و همین مسئله رفته رفته باعث سردی جنسی می‌شود در حالی که با یک برنامه‌ریزی ساده می توان این مشکل بزرگ را حل کرد.

از طرفی والدینی که در حضور کودکان و فرزندان خود روابط زناشویی انجام می‌دهند، نه تنها در حق آنها خیانت کرده، بلکه اغلب ایجاد بزرگ‌ترین آسیب‌ها به فرزندان را مرتکب می‌شوند، چرا که باعث تحریک و بیدار شدن زودرس غریزه جنسی کودکان شده و در انحراف اخلاقی آنها در آینده اثرگذار می‌شوند.

به همین دلایل رابطه جنسی پدر و مادرهایی که بچه‌های‌شان را کنار خودشان می‌خوابانند معمولا دچار اختلال می‌‌شود و آنها سردرگم هستند که چطور باید این مسئله را حل کنند. گاهی اوقات پدر و مادرها در این بین ضربه می‌خورند و بیشتر مواقع مراقبت جنسی کودک به خطر می‌افتد.

 

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Complications-of-anal-intercourse

۵ دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *