خطر سرطان سینه در مردان

خطر سرطان سینه در مردان 

شاید کمتر کسی به این موضوع اگاهی داشته باد که سرطان سینه نیز در مردان امکان دارد. اما بیشتر مردم نیز بر این باورند که سرطان سینه یک بیماری زنانه است و مردان از این بیماری مبرا هستند.اما جالب است بدانید که تغییرات هورمونی در مردان ممکن است رخ دهد و سرطان سینه به دنبال آن نیز اتفاق بیوفتد.
سرطان سینه متاسفانه به ندرت خود را نشان میدهد و زنان نیز نسبت به چکاپ های ماهیانه ی خود بی توجه هستند و به همین دلایل است که آن را نمی توان در مراحل ابتدایی تشخیص داد اگر این سرطان نیز در مراحل اولیه قابل تشخیص باشد می توان از عوارض جانبی ان کاست.به همین منظور به سراغ دکتر علی جاعی رفته ایم تا سوالات خود را در این باره بپرسیم.وی در رابطه با این سرطان گفت که مواد غذایی مصرفی نقش مهمی را در بروز و پیشگیری این سرطان دارد به عنوان مثال ویتامین D و مکمل های آن از بروز سرطان ها به خصوص سرطان سینه پیشگیری می کند.
روغن زیتون، شیر سویا و امگا ۳ نیز بسیار توصیه شده است. البته مکمل‌ها نباید خودسرانه مصرف شوند و باید با تجویز پزشک باشد.
این متخصص پاتولوژی بالینی، زیاد بودن هورمون‌های جنسی مردانه را از عوامل خطر این بیماری خواند و افزود: مصرف الکل نیز یکی از عوامل خطر جدی سرطان پستان محسوب می‌شود. سیگار نیز در بسیاری از سرطان‌ها از جمله ریه و مثانه نقش دارد. خانواده‌های افراد سیگاری نیز در معرض دود سیگار و همچنین در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.
شجاعی ضمن هشدار نسبت به مصرف داروهای هورمونی در باشگاه‌های بدنسازی، خاطرنشان کرد: اضافه تستوسترون در بدن فرد به استروژن تبدیل شده و نهایتاً بافت سینه نامتقارن و بزرگ می‌شود و همین امر شخص را مستعد ابتلا به سرطان پستان می‌کند که معمولاً نیز در درجات بالای بیماری شناسایی و کشف می‌شوند.
منبع:bimarestanemajazi

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

آزمایش جدید و امیدوارکننده برای تشخیص سرطان پروستات

پژوهشگران موفق به توسعه‌ی آزمایشی با دقت بالا برای تشخیص سرطان پروستات شده‌اند. این آزمایش که از ۱۷ نشانگر ژنتیکی برای شناسایی سرطان استفاده می‌کند، قادر است سرطان‌های پروستات با درجه بالا را با دقت ۹۹% تشخیص دهد. این پیشرفت می‌تواند تحول بزرگی در زمینه‌ی تشخیص و درمان سرطان پروستات باشد. یکی از مزایای کلیدی این آزمایش، کاهش قابل توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *